Előre, Bologna jegyében
Az elkövetkezendő hetekben az epiteszforum.hu-n összegyűjtjük a legutóbbi diploma-díjasok munkáit, és ezzel párhuzamosan abba kívánunk bepillantani, hogy hol tart a bolognai folyamat itthon, és mi a helyzet távolabbi vidékeken.
A felsőoktatás átalakulóban van, ahogy sok más szegmense életünknek. A bolognai folyamat beindult, de van emellett sok más tünete is a változásoknak, átformálódásoknak, hangsúlyváltozásoknak.
A dolgok egyik alakítási/követési formája a megbeszélés: szimpóziumok, előadások, kerekasztal-konferenciák. A másik a pályázatok: akár a diploma-díjról, akár egy-egy konkrét versenyfeladatról van szó - de a dialógussal folyó megvitatás ezeknél is előtérbe kerül: diploma esetén még a védésnél, pályázat esetén pedig esetleg előértékelés után, a zsűri előtt. A komoly nemzetközi pályázatok esetében - ahol megbízások dőlnek el - szintén egyre inkább ez a folyamat kerül előtérbe. Ráadásul a kiállításokon is, mint például a Velencei Biennálén - egyre inkább szerepet kapnak a prezentációk, előadások, vita-alkalmak.
Az internet pedig mintha ezek legalkalmasabb háttérbázisává kezdene válni, előkészítésre, alkalmak mind szélesebb körű meghirdetésére - és persze az eredmények rögzítésére, megismertetésére és archiválására egyaránt.
Ezért az elkövetkezendő hetekben az epiteszforum.hu-n összegyűjtjük a legutóbbi diploma-díjasok munkáit, és ezzel párhuzamosan abba (is) be kívánunk pillantani, hogy hol tart a bolognai folyamat itthon, és mi a helyzet távolabbi vidékeken.
Az internet lehetőségének megfelelően ez a rövid felvezetés sem zárulhat másként, mint a kér(d)éssel: várjuk az észrevételeket, anyagokat az editors/kukac/epiteszforum.hu címre.
a szerk.
21:49
Dr. Méhes Balázs PhD egyetemi docens BMGE Rajzi Tanszék Tisztelettel csatolom fenti témához "Küszöbszintek" c. írásomat (epiteszforum.hu/?q=node/3535), mely az építészképzés szabadkézi rajzos részével foglalkozik. Talán lehetne az érdeklődők számára közvetlen utalással, link-kel kapcsolni a Bolognai címszóhoz? Kiváncsian várom oktató kollégáim véleményét javasolt tanmenet-reformáló elképzeléseimről - diákjaim egyetértő biztatását naponta tapasztalom.