építészet : környezet : innováció

Jaj megérkezett a postaládámba a LIGET VÁROS propaganda kiadvány

perika: Nagy örömmel lapozgattam ezt a klassz újságot. Tele van érdekes hírrel, véleménnyel, fontos emberek mondják el, hogy mennyire fontos projekt a Liget beépítése sok-sok múzeummal. A Ligetben nagyszerű - lesz! 2014. október 4-én este 6-kor gyere a Palme házba egy kis időutazásra, amelyen megtapasztalhatod a régi propaganda módszerek újszerű használatát. A Ligetről szóló beszélgetést a Humán Platform szervezte.

Izgalmas fórum a Városliget sorsáról szombat este az Olof Palme házban

Az eseményhez ajánljuk ezt a kiadványt is, amelyet a Városliget Zrt. megbízásából az N3 PR-, Kommunikációs, Reklám- és Médiaügynökség adott ki, szerkesztője Csúri Ákos.


LIGET VÁROS propaganda kiadvány - Szulák Andrea a címlapon

A propaganda kiadványt a postaládákba ingyen dobják - feltesszük, hogy - a Városliget környékén lakóknak. A kiadvány célja, hogy meggyőzze olvasóit arról, hogy a Liget Budapest projekttel minden rendben, sőt, végre történik valami. A címlapon Szulák Andrea, de nevét sehol a kiadványban nem lehet olvasni. A vele készült interjúban ezt mondja: 

"A kislányom idei születésnapján elmentünk Disneylandbe, ott kicsit mind visszamentünk a gyerekkorba. Az egész családod feltöltötte az élmény, ebből sokáig táplálkoztam. A Liget Projekt kapcsán is egy hasonló nagyszabású, tartalmas, kulturális negyed van kialakulóban, ami nemcsak a gyerekek, a családok számára is ideális kikapcsolódási lehetőség." 

No comment.

A következő oldalon - miután az érzelmi ráhangolódás a nagyközönség által szeretett díva révén megtörtént - fontos információhoz jutnak azok, akik számára a legfontosabb a pénz. A beruházás megtérül, a környék ingatlanjainak ára már most is emelkedik. És még fog is persze. 


LIGET VÁROS propaganda kiadvány - belső oldal részlet

A legszebb ebben a sok pénzből előállított propaganda kiadványban az, ahogyan azokat a kritikus hangokat próbálja eltussolni, amelyek számtalan helyen felbukkannak. Itt az epiteszforum.hu-n potom 5300-nál több aláíró tiltakozott a Városligetbe tervezett múzeumok ellen, nem beszélve a mértékadó szakmai gréniumot, a Magyar Urbanisztikai Társaságot, amely először fejtette ki, hogy miért rossz ez az elképzelés. Ez nem érdekes, nem számít, mert a lényeg az, hogy a tényekkel szemben azt kommunikáljuk, hogy MINDEN RENDBEN. A kiadvány tökéletesen leképezi - majdnemhogy profin - a hazugság-gépezet működését. Ezt leginkább abból lehet látni, ahogyan beemelnek úgymond ellenző véleményeket a lapba a Civil hangok az internetről című cikkben.


LIGET VÁROS propaganda kiadvány - belső oldal


12 db hurrá-de-jó hozzászólás mellett van 7 enyhébb-halványabb kritika is, mutatva, hogy "igen, mi elfogadjuk a kritikákat is". A módszer kísértetiesen hasonlít az előző rendszer (s egyszersmind a központosított hatalom) propaganda gépezetének - véleménybefolyásoló mechanizmusának - működésére. Javaslom, nézzék meg újra a minden idők 100 legjobb dokumentumfilmje közé beválogatott, Gazdag Gyula és Ember Judit Határozat című dokumentumfilmjét. Ebben egy embert próbálnak "csavaros" kommunikációval tönkretenni, és a módszer alapvetően nem különbözik attól, hogyan kell akár ezreket elhallgattatni.


  

Van/lesz pályázat, a környék bevonása a tervezésbe, annak reményében, hogy majd a környékbeli társasházak is kaphatnak a 150 milliárdból esetleg pár ezer forintot a társasházak zöldítésére, és majd ezeket az újonnan létrejövő zöld erkélyeket is be lehet számítani a megnövekedett zöldfelületi mutatóba.

A Határozat nagyon jó film, egy 1972-ben készült klasszikus. No persze akkor betiltották. 1983-ban lehetett először nézni. Akkoriban - vagy kicsit korábban? 1982-ben? - mutatta nekünk az építészkaron Palotai János. Örök hálám neki ezért a filmért. Ezen nőtt fel az a generáció, akik most ezt a projektet nyomják és akik ezt leginkább ellenzik. Menjünk hát ma este hatkor a Palme házba és legyünk részesei egy izgalmas időutazásnak. Back to the Future.  

Pásztor Erika Katalina

9 vélemény | vélemény írásához jelentkezzen be »