építészet : környezet : innováció

Media Facades Fesztivál 2010

A Media Facades Fesztivál 2010 egy Berlinből induló esemény, melynek célja, hogy lokális és nemzetközi kapcsolatot hozzon létre a médiahomlokzatok segítségével.

A köztéri kulturális fesztivál időbeli és helyszíni megjelenéseivel erősíteni szeretné az európai kulturális hasonlóságok és a sokszínűségek megjelenését egyaránt, a közönség és a művészek részvételével.

A Fesztivál során a hét európai város helyszínein (Liverpool, Brüsszel, Madrid, Berlin, Linz, Helsinki, Budapest) egyrészt az előre kiválasztott művészeti projektekkel kíván párbeszédet indítani, másrészt az egyes helyszínek közönségét is interakcióra szeretné bírni, hogy saját maga is alkosson: üzenetet, képet küldhet a saját városán belüli felületekre és a meghatározott időben más városok résztvevő épületeinek felületeire.

 

Média Homlokzat Fesztivál
 

 

A szenzoros eszköz, amely három kis űrlényre emlékeztető egységből állt, a rájuk fújt levegő erősségétől függően reagálva képeztek más és más formájú és színű hullámokat a homlokzat felületén. A kültéri interaktív installáció 3db fújásra érzékeny PCB lapból készített képzeletbeli lényecskét formázva állt a hotel előtt. A fújás érzékelése a dobozokba szerelt ventillátorok és arduino mega segítségével lett megoldva, az így kapott görbét Max Msp-n keresztül hangok generálására, és ledek vezérlésére transzformáltuk, amit visszaküldve a dobozba, vizualizálta a fújás intenzitását. Ezeket az adatokat egyben wifi-n keresztül az épületben elhelyezett számítógéphez kerültek, és  vvvv szoftverben megírt dmx vezérlőn vezéreltük a homlokzatot. Ennek együttes végeredményeként teljeskörű interakció alakul ki a "lények" és a látogatók között, mert fújás közben a lények világítottak, mozogtak és kedves kis hangeffekteket adtak ki magukból, azonnali válaszképpen, miközben a homlokzat mozgalmas színkavalkádban izzott.

 

Média Homlokzat Fesztivál
Média Homlokzat Fesztivál
 

 

A nemzetközi fesztivál magyarországi házigazdája a Kitchen Budapest budapesti innovációs labor volt, amely a Magyar Telekom által alapított non-profit szervezetként városi térrel, mobil kommunikációval és internetes kultúrával foglalkozó multifunkcionális műhely. A fiatal kutatók, egyetemisták (mérnökök, művészek, designerek, stb...) a Kitchen Budapest laborjában teret és eszközt kapnak a szabad gondolkodásra, a kreatív csapatmunkára, hogy megkeressék a társadalom, a művészet, a tudományok, és az új média közötti kapcsolódási pontokat, és közös, nemzetközi kontextusban is érvényes, lokális válaszokat adjanak a felmerülő új kihívásokra.

 

Demeter Szonja

 

vélemény írásához jelentkezzen be »