építészet : környezet : innováció

Ötven éve alapították Dunaújvárost - ünnepi közgyűlés

Ötven évvel ezelőtt, 1951. május 18-án alakult meg Dunapentele városi tanácsa; ennek emlékére ünnepségsorozat kezdődött a településen, a mai Dunaújvárosban.

Ötven évvel ezelőtt, 1951. május 18-án alakult meg Dunapentele városi tanácsa; ennek emlékére kezdődött pénteken ünnepségsorozat a településen, a mai Dunaújvárosban. A Polgármesteri Hivatalban tartott ünnepi közgyűlésen emléklapot vehettek át a Duna-parti faluból fél évszázada - átmenetileg - Sztálinvárossá lett helység egykori tanácselnökei, polgármesterei, képviselői. Az új városrészben legelőbb kialakított Görbe utcában emléktáblát, a belvárosban szökőkutat avattak, tisztelegve az egykori építők teljesítménye előtt. A település története hétezer évre vezethető vissza: a bronzkori leletek alapján arra vallanak, hogy a vidék lakott volt. Majdan a rómaiak erődvárost építettek itt, utóbb a honfoglaló magyarok is megtelepedtek a folyóparton. A huszadik század derekán a főként mezőgazdasági, legföljebb vízimalmairól ismert községből egy-kettőre város s a kohászat fellegvára lett.

 

 

Amint az ünnepi közgyűlésen is elhangzott, mai Dunaferr annyiban mindenképpen hasonlít jogelődjére, a Dunai Vasműre, hogy még mindig a környék legfontosabb munkáltatójának számít, az egyre elkerülhetetlenebbnek látszó technológia váltás azonban a munkaerőpiacon is érezteti hatását. A cél, hogy ez az átmenet minél kisebb gondot okozzon, ezért a helyi önkormányzat meghirdette a gazdaság több lábon állásának programját. Új nagy cégek települnek ide, például a Triumph, mely a város ipari parkjában alakította ki magyarországi központját. Döntésében az is szerepet játszott, hogy Dunaújvárosban könnyűipari képzés is folyik. A helyi sportélet minőségét nemrég a Nemzet Sportvárosa címmel ismerték el. A díj mögött labdarúgók, jégkorongozók, férfi röplabdások, férfi és női kézilabdások, női vízilabdázók teljesítménye áll. A közgyűlésen a jövőt is felvázolták. A város fejlesztéséért alapított Híd Egyesület a jövő zálogának az M6-os és M8-as utak, valamint a dunaújvárosi híd felépítését tartja. A most is jelentősnek számító vízi szállítás fejlesztésére egy új, közforgalmú kikötő építését szorgalmazzák a lokálpatrióták.

(MTI)

vélemény írásához jelentkezzen be »