Pécs-Indóház tér és környéke rendezése
Megosztott 2. díjban 4. sorszámú pályamű ART VITAL Tervező, Építő és Kereskedelmi Kft. Vezető tervezők: Végh József, Kovács Rita
Megosztott 2. díjban 4. sorszámú pályamű
ART VITAL Tervező, Építő és Kereskedelmi Kft.
Vezető tervezők: Végh József, Kovács Rita
Szakági tervezők: Tóth Zoltán, Fekete András, Verba József, Ifj. Major Ferenc, Orosz Tamás
Munkatársak: Csikai Tibor, Csikós Gergő, Makay Attila, Czernyinyák Attila, Cserpák Zoltán, Farkas Lászlóné
Részletes bírálat:
A pályamű az Indóház tér nyugati oldalát alapvetően pihenő-rekreációs térnek képzeli. A vasútállomáshoz és az autóbusz-pályaudvarhoz kapcsolódó gyalogos forgalmat a tér keleti részére koncentrálja. A beépítésre építészeti és funkcionális értelemben jó javaslatot tesz, a tér használatára azonban elnagyolt választ ad. A tér megközelítése árufeltöltés és a megkülönböztetett jelzést használó gépjárművek részére nem biztosított. A tér e részéről a gépjárműforgalom totális kitiltása nem indokolt.
A Főpályaudvar főbejárati tengelyét elegáns kialakítással vezeti át a Szabadság út síkjába. A MÁV székház és az állomásépület közötti teret hosszában elválasztja, átjárhatóságát a tér két szélére korlátozza. Nem oldja meg a hop on-hop off parkolást.
A távolsági buszpályaudvar irányába történő gyalogos útvonalat a terv a Vasút utcán javasolja elvezetni, amely a Vasút utca déli oldalának rendezésével lehet csak reális megoldás.
A Domus környéki park funkcionálisan túlzsúfolt, félig fedett kulturális terének elhelyezése ott és ebben a formában nem indokolt. A Jókai úti iskola előtti terecske berendezésére visszafogott, esztétikus választ adott.
A Szabadság utca előnyös forgalmi kialakítása a Jókai - Kálvin utca csomópont terhelését eredményezi. A korszerűsítés a kidolgozásban elmarad. A többszintes járműparkolás magas költsége miatt indokolatlan az építmény túlzott mértékű és idegen tulajdonú területet igényel.
Az autóbuszmegállók elhelyezése elfogadható, az induló állások száma alacsony.