Design/Belsőépítészet

A jó design az jó üzlet

2023.04.07. 15:47

A spanyol Andreu World kézműves jellegű bútorai a tervezésükkel megbízott világhírű designereknek köszönhetik egyedi megjelenésüket és kényelmüket. Most az irodavilág meghatározó véleményvezéreit, köztük a neves design és építészeti magazinok szerkesztőit kérte fel az Andreu World, hogy mondják el véleményüket a munkahelyi környezetről, a várható változásokról.

Helyezkedjünk el egy kényelmes Andreu World székben és nézzük meg a munka világát a szakemberek szemével!

Víctor Feingold, CEO, a humánus munkahelyek tervezésével foglalkozó Contract Workplaces irodától

„A jól megtervezett munkahely a legjobbat hozza ki belőlünk.

Az iroda kialakítása management feladat, mert terekben megjelenítve a szervezet DNS-ét, megkönnyítheti vagy akár meg is nehezítheti a mindennapi munkavégzést. Ezért nem lehet üres dobozként kezelni az irodateret, ahová csak el kell helyezni pár asztalt. A jól tervezett iroda a munkatársak igényein, szokásain, a munkafolyamatok és a vállalati arculat ismeretén alapul.

Nyitott vagy zárt iroda? Felmérések szerint az egyszemélyes, zárt irodák 75 százaléka és a nagyobb tárgyalók is kihasználatlanok, miközben megnőtt az igény a kollaborációs terek iránt. Azonban az egy fős irodák az örök túlélők, hiszen nemcsak a bizalmas munkavégzés miatt, hanem presztízs szempontból is fontosak, másrészt a nyitott irodák mellett menedéket jelentenek a zavartalan munkavégzéshez.

A Uber San Francisco-i irodájában Andreu Worlds Gala székek, Reverse Occasional asztalok és Alya Executive fotelek találhatók."

Milyen lesz a jövő irodája? 

  • Rugalmas és moduláris, amely a tevékenységekhez és nem a hierarchiához alkalmazkodik.
  • Kollaboratív munkavégzésre alkalmas.
  • Egészséges és biztonságos, ahol lehetőség van állva és ülve felváltva dolgozni, amely megengedi a mozgást, ahol az ablakokon beáramlik a természetes fény, a kilátás is megengedett, ahol a beltérben is tiszta a levegő, és a munkatársaknak lehetősége van egészséges ételeket enni és tiszta vizet inni.
  • Fejlett technológia, amely nem a tereket, hanem az embereket kapcsolja össze.
  • A hibrid iroda lesz a legjobb modell, amelyben felváltva dolgozunk az irodából, otthonról vagy egy külső helyszínről.
  • Fenntarthatóság, amely az energiatakarékosság és a papírmentes munkavégzés mellett magában foglalja a hibrid munkát is, hiszen kisebb irodaterületre van szükség ugyanakkora létszám mellett.
  • Új hatékonyság mérés: az irodaterületek költség és kihasználtság szerinti vizsgálata helyett a hangsúlyt a KPI-ra kell helyezni és a hatékonyságot, az innovációt és a munkaerő megtartását, bevonzását, valamint elégedettségét kell elemezni.

Robert Thiemann, a Frame magazin alapítója és szerkesztője

„Bármilyen irodakoncepcióról legyen szó, mindig az emberek igényei és kívánságai legyenek a központban!

Az irodának sokféle feladatot kell ellátnia, különböző embereknek kell megfelelnie. Ezért nagyon fontos a berendezés sokszínűsége és átrendezhetősége. Az ideális irodakoncepció egyaránt magában foglal zárt tereket a koncentrációhoz, és nyitott tereket a kommunikációhoz, kollaborációhoz. Emellett fontos a költséghatékonyság és a fenntarthatóság. A pandémia után a munkahelyek kisebbek lettek, viszont attraktívak, változatosak, nagyobb teret adva az emberi kapcsolatoknak, megbeszéléseknek, közösségi életnek. Az egyszemélyes irodáknak csökken a száma, mivel nem helytakarékosak és nagyon kötött a berendezhetőségük.

Egy jó irodában az ergonomikus szék és az elektronikusan magasságállítható asztal mellett kell, hogy legyen egy kávéfőző és vízforraló, szabályozható világítás, növények és megfelelő kilátás az ablakokon."

Mi a kedvenc tárgya az irodában? 

Egy nagy rózsaszínű asztal.

Mi a három nélkülözhetetlen tárgy az íróasztalán?

Notebook állvány, billentyűzet és egér.

David Basulto, az ArchDaily alapítója és CEO-ja

„Az emberi kapcsolatok az informális megbeszélések során mélyülnek el, és ez az a terület, amelyet nem igazán lehet helyettesíteni a modern technológiával.

Számomra az irodaház találkozóhelyet jelent, az ott dolgozó munkatársak és az oda érkező ügyfelek számára egyaránt. Mi az ArchDaily szerkesztőségében ketten kezdtünk el dolgozni egy dupla asztal két oldalán, és ezt az elrendezést a növekedésünk során is megőriztük. A nyitott tereket részesítettük előnyben, ahol könnyen tudtunk kommunikálni, együttműködni. Ezzel együtt tisztában vagyunk a zárt terek fontosságával, így ilyeneket is kialakítunk, a kommunikáció és a koncentráció egyensúlyának megteremtéséhez. 

A jövőben egyre inkább teret nyer a hibrid és a rugalmasan átalakítható iroda, amelyekben fontos, hogy legyen vizuális kapcsolat az ott dolgozók között. A pandémia felerősítette és felgyorsította a már korábban elindult változásokat, mint például a flexibilis munkahelyek megjelenése, amelyek szükségesek a kollaboratív munkavégzéshez. A szervezeti struktúrák egyre laposabbak lesznek, amelyet az irodaterek is tükröznek.

Az irodában nélkülözhetetlen tárgyak: a kényelmes szék és egy szépen kialakított kávézó tér. A biofília egy új trend, amely feléleszti a természethez fűződő sokáig elnyomott kapcsolatunkat. A technológiai evolúció és a mesterséges intelligencia fejlődése és térhódítása a munka világában sok helyen sokkoló lesz, de a kreatív iparban még inkább meg fog nőni az emberi erőforrás jelentősége."

Mi a kedvenc tárgya az irodában? 

Egy chilei designer, Antonio Vitelio üveg vázája.

Mi a három nélkülözhetetlen tárgy az íróasztalán?

Telefon, ceruza és papír.

Bakonyi Gyöngyi

A szöveg idézeteket tartalmaz az Andreu World „Work well seated" konyvéből.