Nézőpontok/Kritika

A tyúk, a tojás, meg a szakács

2007.10.18. 09:25

”Létezik egy kerek és felettébb jól dokumentált történet egy olyan marketingstratégiáról, mely az építész sztárrá emelésével, valamint az építészetnek művészetként történő pozícionálásával járt.”
WérGidA blogjából a sztárépítészethez

Haba Péter építési sztárok? című írása most jelent meg az építészfórumon. Szövegének utolsó ciffere így szól: ”A nagy ingatlanberuházók hamar felismerték, hogy jó befektetés sztártervezőt alkalmazni, mert az így keletkező hozzáadott érték akár meg is sokszorozhatja a profitot. Az, hogy mi van előbb, a tyúk vagy a tojás, azaz, hogy a beruházó a már kész sztárokban látja-e meg a lehetőségeket, vagy a beruházó farag-e csillagot „hollywoodi mintára” a hipertehetséges de „mezei” tervezőből, sosem lehet tudni.”

Noha ez a felvetés két szélsőséges helyzetet mutat be, mégiscsak létezik egy kerek és felettébb jól dokumentált történet egy olyan marketingstratégiáról, mely az építész sztárrá emelésével, valamint az építészetnek művészetként történő pozícionálásával járt.

Nagyívű izé sztárügyben a A tyúk, a tojás meg a szakács címmel a WérGidÁn.