Közélet, hírek

A verseny, amely láthatóvá teszi azt, ami valóban értékes – Klasszis TopDesign

2024.06.27. 16:43

A Klasszis Csoport által létrehozott, a Turizmus Online szervezésében megrendezett Klasszis TopDesign verseny célcsoportja az építészek, azon belül is a belsőépítészek köre. Kéry Balázs belsőépítésszel, a Kroki Stúdió alapító-társtulajdonosával, a verseny zsűrijének tagjával most sorra vesszük, miért érdemes egy tervezőnek megmérettetnie magát a versenyen.

Nemzetközi zsűri, igazi megmérettetés a szakmai porondon

Az idei, Klasszis TopDesign 2024 több szempontból is előnyös a tervezők számára: ez egy fontos szakmai verseny, amelyen elismert szaktekintélyek, külföldi sztárdesignerek is részt vesznek a pályázatok elbírálásában. Így a projektek megvalósítói és tervezői számára a részvétel és bemutatkozás lehetőséget kínál az elismerésre, a kreativitás és egyediség bemutatására, illetve a szakmai kapcsolatok építésére megbízókkal, más tervezőkkel, nemzetközi zsűritagokkal, amelyek új együttműködésekhez és projektekhez vezethetnek.

Marketing és publicitás

Mivel a szervező Klasszis Csoport rendelkezik mind általános, mind szakmai híroldalakkal való kapcsolatokkal, ezért a verseny kezdetétől a díjak átadásáig a folyamatos médiamegjelenés garantált, ami növelik a tervezők láthatóságát és ismeretségét a szakmai közösségben és a potenciális ügyfelek körében. A rendezők nemcsak saját felületeiken, hanem a médiában is hírt adnak az aktualitásokról, beszámolnak a verseny állásáról és természetesen a győztesekről – így széleskörben biztosított a publicitás a nevezőknek. A versenyen való sikeres szereplés növeli a tervező elismertségét és presztízsét a szakmán belül és kívül egyaránt.

Rejtett értékek bemutatására lehetőség

Nagyon sok rejtett érték van egy tervezési fázisban lévő vagy már megvalósult projekt kapcsán, sokszor olyan is, amiről nem is tudunk. A verseny egyik fontos célja ezek felfedezése. A tervezőknek ezáltal lehetősége van olyan helyeket bemutatni, amelyek új szempontokat és eredetiséget képviselnek. Ez nemcsak a tervezőnek jelent pozitívumot, hanem a versenynek is hasznos, mert olyan új témákat hozhatnak be, amelyek a versenyt is befolyásolják a jövőben. Egy konkrét példa erre, hogy a zsűri a szervezőkkel közösen idén létrehozta „Az év Klasszis cool-tour vidéki és városi helyszíne 2024" kiemelt kategóriát, ahol a hely értékei mellett a kulturális élet is aktívan megjelenik. A verseny során a zsűri külön figyelmet fordít arra, hogy egy pályázatban felfedezhető legyen az eredetiség, amiről egy hely felismerhetővé és megszerethetővé válik, élményt ad, de mellette harmóniában marad a környezetével. 

A tematika jelentősége

A versenyen különböző kategóriákra lehet pályázni. Fontos, hogy egy pályázó mindig az adott kategória alapján állítsa össze a pályázatát, így sokkal jobban ki lehet bontani a lényegi elemeket.

Portfólió építés

A pályázati anyagok készítése és benyújtása segít a tervezőknek abban, hogy erősítsék és bővítsék portfóliójukat, amely kulcsfontosságú lehet jövőbeli munkák megszerzésében.

Visszajelzés és kritika

A pályázatok során kapott visszajelzések és kritikák értékes információkat nyújtanak a tervezők számára, amelyek segíthetnek szakmai fejlődésükben.

Arculattal való egység

Fontos szempont a pályázatoknál, hogy ne csak a design, hanem az a köré épülő arculat is egységes legyen. Az első benyomás, a térben való jelenlét után a részletek is számmítanak, például amikor egy étlapot a kezünkbe veszünk. Ezek együttesen határozzák meg az atmoszférát, azt, amit tovább viszünk, amit elmesélünk a helyről. 

Önállóan vs. megbízóval közösen beadott pályázatok

A tervezők több módon pályázhatnak. Lehet önállóan, bármely kategóriát kiválasztva egyéni pályázatot beadni, vagy a megbízóval közösen benyújtani a pályamunkát. Az „év tervezője" kategóriában pedig – amely mindkét főkategóriában (Gasztro/Hotel) szerepel, több munkával lehet pályázni, amelyek közt lehet megvalósult, vagy megvalósulásra váró, tervezési fázisban lévő munka, és fontos, hogy teljes portfólióval is pályázhatnak tervezők, stúdiók.

Díjkiosztó gálán való részvétel

A további munkái során a verseny díjkiosztó gálája is segítheti a tervezőt, ahol a hazai pontozók mellett a nemzetközi zsűri is felvonul és ad át elismeréseket. A gálát – immár hagyományosan – mindig egy új, exkluzív helyszínen rendezik meg. A szervezők arra is figyelnek, hogy a díjkiosztó gála publicitása szintén kiemelt jelentőségű legyen. 

További információ és jelentkezés a versenyre itt