Design/Formatervezés

Agyalj rajta! A Build&Lead nyerte a fődíjat

2012.05.16. 12:04

2012. május 11-én hirdették ki az 1359 cm³ - Agyalj rajta! játéktervezési pályázat három győztesét. Az Országos Főépítészi Iroda támogatásával megrendezett pályázat fődíját a Rubik Ernő vezette zsűri döntése alapján a Build&Lead, Sárosi Róbert, Kundra László és Bikki Péter által táblagépekre fejlesztett, különleges közösségépítő stratégiai játék kapta.

2012. május 11-én hirdették ki az 1359 cm³ - Agyalj rajta! játéktervezési pályázat három győztesét a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem auditóriumában. Az Országos Főépítészi Iroda támogatásával megrendezett pályázat kétmillió forintos fődíját a Rubik Ernő vezette zsűri döntése alapján a Build&Lead, egy táblagépekre fejlesztett, különleges közösségépítő stratégiai játék kapta. A két különdíjat a Tactile nevű fejlesztésnek, illetve az AXYZ kártyajátéknak osztották ki.

 

 

 

A Build&Lead koncepció bemutatása

Érdeklődési körünkbe tartoznak az emberi kapcsolatok, csoportok létrejötte, növekedése és fejlődése: ez adta az ötletet. Ez egy nagyon szerteágazó és bonyolult folyamatokkal teli terület, mégis úgy gondoltuk, megpróbálunk olyan szabályrendszert felírni, ahol a játékos ezeknek a valóságban történő szerveződésébe kicsit bepillanthat. Ebből fakad tanító jellege is: a csoportot külsőleg és belsőleg is folyamatosan építeni kell. Egyszerre gondolkodásra, stratégiaalkotásra serkentő játék, másrészt a játéktér esztétikai élményt nyújtva szórakoztat is.

 

 

 

A játék célja, hogy adott idő alatt minél nagyobb és értékesebb közösséget hozzunk létre. (A közösség értéke = az egyes mezők motiváltságának összessége osztva a csoport tagjainak számával). A játék egy Voronoj-algoritmussal felosztott játéktéren zajlik. Az így kapott mezők (személyek, azaz a csoport legkisebb alkotóelemei) mérete meghatározza az alapvető motivációs értéküket. A motivációs érték pedig nagy mértékben befolyásolja, hogy a mező milyen hamar képes beépülni egy csoportba, illetve annak aktív tagja maradni.

 

 

 

A kis mezők gyorsan beépülnek a csoportba, de gyorsan el is veszítik “lelkesedésüket”, ezzel szemben a nagy mezőket nehezebb beépíteni, de beépülésük után bázispontokként szolgálnak a csoport számára. A mezők megérintésével lehet őket motiválni, azaz egy csoport tagjává tenni, vagy a tagság fenntartását elősegíteni. A mezők “lelkesedése” folyamatosan csökken, ha nem ”inspiráljuk” őket (az inspirálás is érintéssel történik). A mezők természetesen egymásra is hatnak. A kisebb mezők kevesebb erővel hatnak szomszédaikra, míg a nagyobb méretűek nagyobb mértékben. A mezők mozgathatóak is, viszont a Voronoj szabályok miatt a méretük ebben az esetben változhat. Ha két különböző csoport találkozik, akkor egymástól lehet “elhódítani” mezőket, amire a fentebb említett egymásra hatási szabályok érvényesek. A játék játszható hálózatban, számítógépes ellenfél ellen vagy magunk számára kitűzött célokért egyedül is.

Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter