Dolní Měcholupy városa négyosztályos óvoda és egy 2x9 osztályos általános iskola megtervezésére várt javaslatokat. A feladat magában foglalta a könyvtár és sportpálya közösség számára nyitott kialakítását és az épület körüli zöldterületek rendezését is. A nemzetközi tervpályázaton az Építész Stúdió 3. díjban részesült.
Prága agglomerációjában található Dolní Měcholupy városa, ami dinamikusan fejlődő település, a történeti városmag mellett folyamatosan épülő lakóövezetekkel szegélyezve. Egy ilyen napjainkban épülő lakónegyedbe írták ki az új általános iskola és óvoda épületére a nemzetközi tervpályázatot, melynek célja, hogy a városrész alközpontjaként közösségi központot teremtsen, ugyanakkor az óváros irányába is kapcsolja be a területet.
A lakóövezet épületei egyszerű struktúrában épülnek és bár nem képviselnek különösebb építészeti értéket, a sorolásukkal kialakuló derékszögű városszövet meghatározó szerkesztése határozott adottság. Az új iskolának úgy kell egyedüli középületként szervezni a környezetét, hogy a szomszédos lakóépületek léptékével nem kelhet versenyre.
A kiírás programja ambiciózus. Miközben az új épület városközponti szerepét a közösség felé nyitott funkciókkal - nagyterem, tornaterem, kantin - szeretné erősíteni, az oktatás tekintetében a kortárs tendenciák tanteremtől eszakadó, lazább szervezésű oktatási szemléletét követi.
A pályázati javaslatunkban az iskola szárnyait a központi pozícióban elhelyezett tornaterem köré szervezzük. A főúttal párhuzamos szárnyakban, ideális tájolással kaptak helyet az alsó és felső tagozatos tantermek, a merőleges szárnyakban pedig az összekötő közlekedő területek és az óvoda akár önálló ütemként építhető, lazább szervezésű szárnya.
A telek erős lejtése miatt a földszint az utcaszinten a pinceszint pedig a hátsó udvar szintjén kapcsolódik a kültérhez. Ez a két szint foglalja magában a közönség által látogatható területeket, az emeleti szinteken pedig a tantermek és a tornaterem tetején közrefogott udvar kaptak helyet.
Az épület tervezésekor különösen fontosnak tartottuk a különböző minőségű külterek kialakítását. Az épület mögött található a kertben, a tetőn és az udvar a legfelső szintjén pedig kültéri tanulási zónák teraszai kerültek.
A terep lejtését követő sétány az épület alatti árkád mentén fűzi össze az óvárost és az új lakónegyedet. Az épület előtti tér az érkezésről, délutáni találkozásokról, városi életről szól.
A belső terek szervezéséhez alapul vett 3*3 m raszter rajzolta meg a ház homlokzatát is. A vázszerkezeten belüli alaprajz szabadon alakítható, rugalmasan követve az oktatási terek folyamatosan változó igényeit.
Szerk.: Winkler Márk