A gazdasági fejlődés legfontosabb feltétele, hogy mindenki, aki csak teheti egységesen járuljon hozzá a világ javításához. A pályázat kiírói és díjazottai egyaránt az értéktudat képviselői. Az idei díjakkal 609-re emelkedett a Magyar Termék Nagydíj 19 éve alatt kiadott elismerések száma. Az ügyvivő igazgató szerint örömteli, hogy egyre több pályázat kötődik az építőiparhoz, és a kozmetikai témakörhöz fűződő pályázatok száma és színvonala is stabil pályázói kört jelent. Hangsúlyozta, a védjegy használata az elnyerés évében díjmentes, ezután csak utóellenőrzéssel lehetséges viselni és díjkötelessé válik.
Dr. Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke, a pályázat fővédnöke beszédét Kölcsey Huszt című versének záró sorával nyitotta: Hass, alkoss, gyarapíts és a haza fényre derül. Mint elmondta, a hazáért alkotni és tenni kell, ugyanannyira a gazdaság, mint a kultúra terén. Az itt díjat kapott gazdasági szereplők jelentik a jövőt. Patrióta gazdaságpolitikára van szükség az élet minden területén.
Az Idei pályázaton előtérbe kerültek a kulturális termékek és szolgáltatások, amelyek segítik átlépni a határokat. Idén először a határon túli magyar vállalkozások is bekapcsolódtak a pályázat programjába. Ezek a pályázók sarkallják a többieket új üzleti kapcsolatok kialakítására is. A díj külföldön is fontos mérce, mert magas minőséget és hozzáadott értéket jelöl, de sosem szabad elfelejteni, elhanyagolni a Kárpát-medencét.
Kiss Károlyné, a Magyar Termék Nagydíj Pályázati Iroda ügyvivő igazgatója ismertette, hogy ez a pályázat bizonyítja, hogy a lehetetlen is lehetséges, ha igazán szeretnénk és teszünk érte. Egyre több cég pályázik a minőség emblémájára. Idén fontos változásokon ment át a díj: korszerűsítették a pályázati rendszert, a határon túli magyar szervezeteknek is lehetőségük volt a díj elnyerésére.
38 főcsoport volt a pályázaton, ami szinte teljesen lefedi a gazdaság minden területét. Ezeken 60 vállalkozás 66 pályázata nyerte el a Magyar Termék Nívódíjat. A legfőbb irányvonal az élelmiszergyártás volt, de pozitív az építőipar fejlődése is. Nagyon nagy hangsúlyt kapott az energiahatékonyságra való törekvés, de a gazdaságosságot is fontos szempontnak tartották. Idén a pályázók 92%-át méltónak ítélték az embléma viselésére. A nyertesek 33%-a budapesti, 63%-a vidéki, míg 4%-a határon túli volt. Ez a védjegy egy európai útlevél is, amely a feddhetetlen minőséget jelenti.
Pótápi Árpád János, a Miniszeterelnökség Nemzetpolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy a kormány nemzetpolitikája összhangban van a pályázat gazdasági szemléletével. A díj az Európai Unió fogyasztóvédelmi politikájával szoros összhangban áll. Véleménye szerint a magyar közösségek megtartásának feltétele a jól működő intézményrendszer és az oktatás, de a gazdasági megerősítés is fontos.
Idén a kormány célkitűzése a határon túli vállalkozó magyar fiatalok támogatása. A Magyar Termék Nagydíj Kárpát-medencéért Nívódíj azért született, hogy elismerhessék a magyar közösségek összetartásáért munkálkodókat. Idén először adták át a díjat, amelyet dr. Naszvadi György, Mága Zoltán, a Kincses Kolozsvár egyesület, a Pro Cultura Subcarphatica, valamint a Vajdasági Magyar Diákszövetség vehetett át.
Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelmi államtitkára kiemelte, hogy az itt szereplő cégek értékőrző és értékteremtő tevékenysége viszi előre a magyar gazdaságot. Ez a pályázat nagyban hozzájárul a tudatos fogyasztói szemlélet kialakításához, ami a kormány célja is. Ezért hozták létre a Digitális jólét programot, amely az e-kereskedelem veszélyeire hívja fel a figyelmet. Idén a fogyasztóvédelem fókuszában ez az egyre fontosabb gazdasági szegmens szerepel.
Az ünnepélyees keretek között átadott díjak közül a különdíjak mellett azokat szerepeltejük, amelyek érintik az építőipar vagy a design területét