Épületek/Irodaépület

Bravúros enteriőr: a DekoRatio Branding irodája

2016.02.01. 15:10

Világhíres képregénylogók a falon, vakító fehér felületek, vicces szójátékok jellemzik a Kiss Miklós által tervezett Dekoratio Branding & Design Studio irodáját. Az enteriőrben visszaköszön a Stúdió küldetése, értékei és üzenete is. 

A DekoRatio Branding & Design Studio megtervezése során az volt a legfontosabb cél, hogy a stúdióba látogatni egy inspiráló élmény legyen, ami ösztönzi az embereket arra, hogy ők is igényes megjelenést akarjanak. A csavar a történetben, hogy minden belsőépítészeti és dekorációs elem olyan kivitelezési technikával készült, amit a DekoRatio házon belül megvalósíthatott. Így amellett, hogy a stúdió a jó dizájn körbejárható fellegvára lett, bemutatóteremként is szolgál a cég nyújtotta lehetőségekhez.

Az egész belső teret a DekoRatio logó „A” betűjének dőlésszögében lévő vonal vágja ketté. A vonal egyik felén vibráló hófehér környezet, a másik részén indusztriális stílus jelenik meg. Ennek a két stílusnak a párosítása fejezi ki a cég által nyújtott átgondolt tervezés és a gyártás, valamint kivitelezés összefonódását.

A stúdióba vezető folyosó egyszerre funkcionális, mert elszeparálja a tér többi részét, ugyanakkor az élmény felvezetéseként is szolgál: magával húz, beránt a látványba, és kijelöli az útirányt.

Az enteriőr egészében visszaköszönnek a dizájnra és márkaépítésre utaló elemek. Ilyen például a világító betűkből készült Lorem Ipsum felirat, a színskálát formázó Pantone asztal, a farmerrel bevont szekrény vagy az olyan világhírű brandek logói és karakterei, mint a Disney, Marvel vagy éppen DC. A képregény stílus megjelenése mélyebb üzenetet is hordoz, hiszen Amerikában meghatározó szerepet töltött be a reklám és az alkalmazott művészet fejlődése során. Az egyes képregény elemekben egyébként fellelhetők a felületekhez kötődő funkciók is, a BOOM szekrényben gázkazán van, a STORY szobában születnek a bravúros branding ötletek, míg a POWER asztal a folyamatos csoki utánpótlást biztosítja.

A falfelületek alapvetően a belső kommunikáció eszközeként szolgálnak: a DekoRatio küldetése, értékei és üzenete lépten-nyomon megjelennek bekeretezett képek, könyvespolc vagy épp falmatrica formájában. Miközben olyan poénokat rejtenek, mint a Beleive in Better ami, ha az ajtó nyitva van Beleive in Beer feliratnak olvasható.

A DekoRatio csapata