A Capsula Multibrand Store az 1872-ben kiépült Andrássy út egyik új ékessége. A látványos, lenyűgöző homlokzatú és belső terű neoreneszánsz palotákkal szegélyezett ikonikus sugárút 2002 óta a világörökség része, emellett pedig – divatüzleteivel, elegáns éttermeivel és kávézóival – Budapest legfontosabb bevásárlónegyede.
A Capsula Multibrand Store a tulajdonos és két magyar építész intuitív együttműködéséből született; a cél egy vonzó, modern tér létrehozása volt egy műemlékileg védett épületben. Az olyan luxusmárkák, mint a Tom Ford, a Dolce & Gabbana, a Giorgio Armani, a Givenchy és a Blumarine itt egymás mellett kínálhatják legújabb kollekcióikat, anélkül, hogy feloldódnának a ruhák tengerében.
Mivel a homlokzati kirakatok száma korlátozott, illetve az itt forgalmazott egyedi divattermékek – mint mesterdarabok – limitált darabszámban készülnek, az építészek egy kiállítótér jellegű üzletet képzeltek el, és hatásosan kombinálták a kortárs városi dizájnt az épített örökség elemeivel. A rendkívül elegáns, vonzó, tágas és kellemes hatású helyiség egészen új vásárlásélményt nyújt.
A „megtartott” tér, a nagy belmagasság és a színpadias megvilágítás azonnal beszippantja a látogatót. Belül a terek korlátok nélküli egységgé olvadnak össze – az utcai és az udvari szárny közti magasságkülönbség ellenére.
Az üzlet tehát olyan, mint egy modern múzeum, ahol az eredeti ötlet anyagok, burkolatok, bútorok és más díszítőelemek segítségével forrt egységes kompozícióvá. A fehér, fényes síkok, merész ívek és hajlított felületek mind arra szolgálnak, hogy a figyelem a „kiállítási darabokra” – azaz a ruhákra – terelődjön. A szögletes emelvényre helyezett kirakati báburól aláhulló ruha is olyan, mint egy műtárgy, a felette a mennyezetről lelógó fekete „üvegszilánkok” pedig csak fokozzák a hatást.
Közben a cipőket és táskákat bemutató fali bútor megsokszorozza a Capsula logó „a” betűjét, ezzel is erősítve az üzlet tipográfiáját. Emellett minden nyílásának és zugnak különleges funkciója van. A fal kapszula alakú mélyedése például exkluzív helyet teremt a Tom Ford női kollekciója számára. A Barrisol fóliamennyezet könnyed, csillogó hatású szerkezete ellensúlyozza a feketére festett, robosztus acéloszlopokat; utóbbiakat az építészek eredeti állapotukban tartották meg.
Fontos feladat volt, hogy az üzlet hátsó, alacsonyabb belmagasságú része – amennyire lehetséges – könnyedén csatlakozzon a „fogadócsarnokhoz”. Az első, magas tér ezért csillogó, íves mennyezettel áramlik a hátsó felé. A kis belmagasságú helyiségből az építészek izzó folyosót varázsoltak, ami szervesen hozzájárul az elegancia diadalához.
A burkolat, a világítás, valamint a letisztult, fekete-fehér színvilág tehát egyaránt a divatcikkeket helyezi előtérbe – miközben a teret megtölti a luxus levegője. A dizájn eredménye: izgalom, kreativitás, innováció és kölcsönhatás. Az üzlet valósággal serkenti az érzékeket, és ezzel újraértelmezi a vásárlásélményt. A Capsula Multibrand Store véget vet a sémák ismétlésének, mellyel oly gyakran találkozunk a hasonló funkciójú üzletekben, és megteremti az „egységes sokféleség” világát.
Felhasznált anyagok: fényes, fehér, festett gipszkarton; fényes, fehér, festett MDF; fehér üveg; Barrisol feszített álmennyezet; fehér bőr, tükör, fényes fehér öntött padló.
Építési mód: gipszkarton szerkezetek egy műemlékileg védett épület tégla és öntöttvas szerkezetű belső terében.
eredeti angol szöveg: Korompay Enikő, fordította: Göcsei Sándor, lektorálta: Bódis András