III. helyezett a Czita Kft. Czigány Tamás vezetésével
Építész tervezők: Czigány Tamás, Juhász Réka, Papp Róbert, Écsi Zoltán, Németh Arnold, Németh Norbert
Munkatárs: ifj. Kovács Tamás
A pályamű szerzői kellő gondossággal eljárva, tervükhöz rajzos vizsgálatot csatoltak, amely számba vette Győr belvárosának legfontosabb városi tereit, ezek szerepét, összefüggéseit, kapcsolatait. A Dunakapu tér legmegfelelőbb funkcióit ennek alapján helyesen döntötték el. Ezek szerint a tervezési terület meghatározó funkciója továbbra is a piaci és rendezvénytéri szerep, amely sétánnyal és a kishajóval érkezők fogadásával egészül ki. A tervezők szerint a terület ma is a város szerves része, ezért a tervezett beavatkozásoknak is visszafogottaknak kell lenniük a jelenlegi egyensúly javításával, nem pedig felborításával. A pályamű kevés új épületet irányoz elő.
A piaci és rendezvényi funkciók a tér keleti oldalán emelendő keskeny épülettömbben kapnak helyet. Ez az épület javítja a tér mostani arányait, és egyúttal rendezett térfalat képez. Erre az épületre merőlegesen hosszú, földszintes fedett-nyitott építmény létesülne, amely átlátható térfallal rendezi a mögé kerülő házsort. A tér egy szinttel lejjebb, a Duna parton, a bástya megmaradó jelentőségű városfala előtt folytatódik. Ezen a térrészen áthúzódik a jellegzetesen győri parti sétány, és itt szállhatnak partra a vízen érkezők, a legméltóbb ponton megközelítve a várost.
A Móricz Zsigmond rakparton kettős fasoros, elnyúló pavilonsoros sétaút köti össze a Dunakapu teret a keletre eső területekkel. A sétány elhelyezése érdekében a gátfal 13 méterrel kerül közelebb a vízhez, ami árvízvédelmi szempontból gondot nem jelent. A Duna parti sétány eggyel lejjebbi szintje ligetes, lazább, az ártérhez illő növényzetet kap. Ezen a részen a terep rézsűsen csatlakozik a Dunához, míg a Dunakapu tér szélességében városias módon, leülő helyeket is kínáló lépcsősorral.
A terv kellő mennyiségű parkolót biztosít, összesen több mint 500-at, nagyobb részt a tér és a sétány alatt, kisebb részüket a felszínen. A pályamü javaslata szerint minden térrész, épület, funkció és parkoló a legjobb helyére kerül, egy kirívó kivétellel: a tér alatti parkoló lejáratával. A terv helyesen számol a felszíni járműforgalom fokozatos csökkentésével, azonban ennek erősen ellentmond, hogy a lejáratot a tér délnyugati sarkába, a fő gyalogos tengelyhez helyezi.
Összegezve: a pályamű legfőbb erénye egyenletes minősége a teljes tervezési területen, megbízhatósága, átgondoltsága és képletszerű tisztasága, de ez a tisztaság néhol kissé sematikussá válik; a tér alatti parkoló megközelítése pedig nem fogadható el.
Arnóth Ádám, opponens