Móré Levente (ML.): Melyek a Dornbracht cég legnagyobb erősségei?
Andreas Dornbracht (AD.): A Dornbracht márka igen előremutató termékekkel és programokkal van jelen a fürdő- és konyhafelszerelések piacán. Ehhez feltétlenül szükség van arra, hogy az emberek igényeinek változása szerint folyamatosan újra gondoljuk termékeinket – azon dolgozunk, hogy a fürdődesign területén könnyebbé tegyük az emberek életét – technológiai, esztétikai, és kulturális viszonylatban is. Ebben a tekintetben a Dornbracht szívesen tekint mintaként a kortárs művészetre, kultúrára és a társadalmi fejlődés irányaira: ilyenek a demográfiai változások, az egészségmegőrzés vágya az otthonainkban, a digitalizáció vagy éppen az, hogy a saját fürdőszobáink magán gyógyfürdőkre kezdenek hasonlítani. Ez az egyik kulcseleme annak, hogy a vállalat az innovációban és a technológiai fejlesztésben utóbbi 30 évben mindig egy lépéssel vetélytársai előtt járt.
ML: Mióta van jelen a cég Magyarországon, mennyire népszerűek itthon a Dornbracht termékek?
AD: A Dornbracht vezetői 1998-ban vették fel először az üzleti kapcsolatot Magyarországgal, és azóta is folyamatos, jó kapcsolatot ápol a piac további szereplőjével. Ez elsősorban a Dornbracht Groupnál már 2006-óta képviselőként tevékenykedő Marczell Andrásnak és a Z-A Design Stúdió Kft. tulajdonosának köszönhető, aki nagy sikerrel értékesíti a Dornbracht és az Alape termékeit Magyarországon.
ML: Milyen eszközeik vannak a víz szervezetünkre gyakorolt jótékony hatásának erősítésére?
AD: Folyamatosan azon dolgozunk, hogy kiszélesítsük a víz alkalmazásának lehetőségeit. A legújabb LifeSpa koncepciónk számos utat mutat be, amelyek segítségével integrálhatjuk az egészségmegőrző vízhasználati megoldásokat a saját fürdőszobánkban, a mindennapi életünkben – ilyenek a relaxációs fürdők, a hideg-meleg váltóvizes zuhany vagy a Kneipp zuhany. Ezeket a fürdőmegoldásokat digitális vezérlés segítségével tettük igazán komfortossá és biztonságossá. Termékpalettánk az egyszerű zuhanycsőtől a víznyomással masszírozó egységig széles skálán mozognak annak érdekében, hogy valódi érzéki élménnyé tegyük a fürdést. Minden termékünk és megoldásunk szabadon kombinálható és számos lehetőséget kínál arra, hogy az egyéni, akár újító terveinket megvalósíthassuk a saját lakásunkban, hiszen termékeink az érzékek szinesztéziáját teremtik meg.
ML: Termékpalettájuk mely elemeit tartják a legfontosabbaknak?
AD: A magas minőségű fürdőszobai és konyhai szerelvényeinkre vagyunk a legbüszkébbek, amelyek a Dornbracht vállalatot sok-sok éve az élvonalban tartják. A Dornbracht kiegészítők nem csupán a német termékekre jellemző tökéletes megmunkálás és minőség esszenciáját adják, ezek az innovatív funkcionalitás és a feltűnő design képviselői is. A formanyelvük öt alapvető elemre épül, amelyek minden termékünknek egységes karaktert adnak: arányosság, pontosság, progresszivitás, személyiség és teljesítmény. A Sieger Designnal való sokévnyi együttműködés ezeket a kifejezéseket tette a termékeink beazonosíthatóságának, esztétikájának, az általuk generált érzelmeknek és a különlegesen könnyű használatnak alapjává. Cégünk fenntartható fejlődését és termékeink magas esztétikai minőségét adják ezek, amelyek ha nem is hangsúlyosan, de egységesen benne vannak minden általunk készített eszközben.
A digitalizáció termékeink fejlesztésének kulcsa már évek óta. A Dornbracht az iparág hajtóerejeként és élharcosaként már számos megoldást dolgozott ki a jövő fürdőszobái számára, nincs ez másként a digitális eszközök fürdőszobai integrációjával sem. Intelligens és nyitott csatlakozó felülettel rendelkező Smart Water technológiája révén a Dornbracht az elsők között bővítette ki e piacot a digitális kiegészítőkkel, ezzel új lehetőségeket teremtett a fürdőszobafejlesztésben.
ML: Milyen irányvonalat látnak ma a fürdő-designban?
AD: A legerősebb trend ma egyértelműen az, hogy ez a helyiség már ne elsődlegesen a tisztálkodás és a személyes ápolás tere legyen, hanem lehetőséget adjon a relaxációra és az szórakozásra is. A határvonalak a nappali és a fürdőszoba között elkezdtek feloldódni. Tegyük hozzá, az emberek design iránti igénye folyamatosan erősödik. Ehhez kapcsolódik a belsőépítészet mai, "eklektikus stílusának" vezető szerepe is, ami kortárs és hagyományos elemeket egyaránt tartalmaz. A fürdőkben ezt a stílust igyekszünk megjeleníteni az új Vaia termékcsaládunknál is, ami a finom, kiegyensúlyozott formanyelvvel eleganciával vegyíti e két külön világ stílusát. A design különböző világainak összemosása az "eklektikus stílus" folytatása is egyben.
ML: Önök hagyományosan a piac előtt járnak. Fejlesztéseik az aktuális technikai fejlettséget maximálisan kihasználják. Milyen új, jövőbemutató termékeken dolgoznak most?
AD: A nemzetközi szaniter szakkiállításon, a frankfurti ISH-n mutattuk be legújabb koncepciónkat, a LifeSpa rendszert, de cégünk filozófiájának megfelelően hasonló fejlesztéseket tervezünk az következő években is. Az egészséges életmód felértékelődése miatt a továbbiakban is ennek elősegítése adja majd fejlesztéseink vezérfonalát. Meggyőződésünk, hogy a víz alkalmazása számos módon járul hozzá az egészségtudatos életmód terjedéséhez – nemcsak a jó erőnlét, de a lelki egyensúly és életerő fenntartásához is. E terület innovációi nem merültek ki, aktuális fejlesztéseinkben külön figyelmet fordítunk az új kezelési módokra - a háti és nyaki területre ható "aquapresszúrás" fúvókáinkra -, folyamatosan igyekszünk javítani a különböző víz jótékony hatását hasznosító eszközeinket is.
Móré Levente