Az OZ Mall - Krasnodár bevásárló,- és szórakoztatóközpont 2013-ban készült el a Dyer tervei alapján. A 220 ezer m2-es kereskedelmi és szabadidő területet helyi és nemzetközi márkák foglalják el. A generáltervezés és a tervezői művezetés mellett a feladat része volt az épület belső publikus területeinek (sétány, átriumok, galériák stb.) és a kiemelt szórakoztató zónák (mozi, bowling, klubhelyiségek, food court, gourmet éttermek, játékvilág stb.) belsőépítészeti megtervezése is (beleértve az egyedi bútorokat, kioszkokat), melyeket a lentiekben mutatunk be.
Az M4-es es a R251-es orosz autópályák találkozási csomópontjában, a krasnodári régió stratégiailag kiemelt elhelyezkedesű területén, a krasnodari repülőter közvetlen szomszédságában kapott helyett.
Krasnodár, közel 750 ezer lakosú regionális központ, Oroszország kapujaként szolgál a Fekete-tenger megközelítésében. Az OZ Mallt az orosz Riviérát, Sochit és Moszkvát összekötő tengelyén - az egyik legforgalmasabb szakaszára telepítették. Az épület megformálásában ebből adódóan kiemelt szerepet kapott az autópályára néző fő homlokzat megformálása. Az autós forgalomhoz illeszkedő, rendkívül dinamikus forma, egy ritmikus vonalvezetésű idomot, egy futurisztikus szárnyat képez, amely a mai napra Krasnodár város szimbolikus jelképévé vált.
Ez az épület a zászlóshajója annak a többmillió dolláros kereskedelmi koncepciónak, mely a jövőben egységes arculatú bevásárló- és szórakoztatóközpontokat szándékozik létrehozni szerte Oroszországban. A tárgyi épület tervei egy flexibilis prototípus alapjait fektetik le, kifejezetten nemzetközi fejlesztői igényekre szabva. Az OZ Mall “prototípus” reflektál az OZ brand által képviselt dinamikára és családközpontú filozófiájára. Nem csak az épület, de az arculat, az információs elemek és a világítási rendszer is része annak az átfogó koncepciónak, amely célja a jól beazonosítható térkapcsolatok létrehozása volt. Az így felépített designrendszerbe integrálódnak a különböző technológiai egységek, berendezések, mellyel a terek könnyen bejárhatóvá, beazonosíthatóvá válnak, egyben megtartva egyediségüket.
Krasnodarban jelenik meg először az OZ Mall design-koncepciója, mely fő eleme a főhomlokzat ikonikus szárnya, ami egy nyíl formájú alaptömegre fekszik föl. A designvilágítással megmosott aluminiumburkolata pedig időtálló héjazatot képez alkalmazkodva a helyi klímához.
Az alaprajzi rendszer fő elemei a bejárati oldalakon kifeszített szárnyak és az ezek közötti húzodó központi, szórakoztató funkciókat befoglaló tömeg, mely egy jégpályát befogadó, mennyezeti fénytechnikát felvonultató nagyátriummal teljesedik ki. A bérlemények és a belső közlekedők kapcsolati viszonya határozza meg a vásárlói sétány rendszerét. Elsődleges szempont volt ennek optimalizálása, az így létrejött átlátható, racionális felépítésű terek hozzájárulnak a látogatói élmény biztosításához.
Az épületkomplexumban 7 kiemelt nagybérlő, 1 hipermarket, 21 MSU (közepes méretű üzlet) és további 201 kereskedelmi egység kapott helyet. A szórakoztató vagy élményrész egy multiplex moziegyüttest, 24 éttermi egységet és további zónákat (gyerekvilág, játékpark stb.) tartalmaz.
Az AIM Ingatlanfejlesztő csoport - mint ügyfél - célja egy olyan center létrehozása volt, mely válaszol a családosak igényeire is, onnan kezdve, hogy belépnek az épületbe, biztosítva a szórakozás és a vásárlás élményét. Ennek elérésében kiemelt szerepe van a kiváló étkezési lehetőségeknek és a különböző korcsoportoknak alternatívát nyújtó szórakoztató funkcióknak. A rendkívül flexibilisen alakítható terek szinte minden négyzetmétere kiválóan hasznosítható, ezzel biztosítva izgalmas egyvelegét a vásárlásnak és kikapcsolódásnak.
Az OZ Mall bejárati zónáját különleges eseményekre szabottan tervezték meg, az épület főhomlokzati nyitása, az itt feltáródó bejárati atrium speciális rendezvények színtere, 4 különleges gourmet étteremmel az emeleti galérián.
OZ One Jégpályát - az 1000 m2-es jégpálya az épület súlypontjában, a központi átrium földszintjén alakították ki, egyfajta HUB-ként, mely katalizálja a többi kapcsolódó szórakoztató tevékenységet, így bevonzva akár azokat is, akik a jégpálya mellett érdeklődnek a tér vizuális és hangi élményei iránt vagy akik éppen az éttermi zónában tartózkodnak. A jégpálya és a bevásárló zóna kapcsolatának megfogalmazása kiemelt fontosságú volt a tervezés során. Így került a jégpálya padlószintje 1200 mm-rel alacsonyabbra, mint a bevásárló szint. A két funkció közötti strukturált üvegkorlát védelmet biztosít a jégpálya látogatóinak, maximalizálva a tér átláthatóságát, emellett a legkevésbé zavarva a vásárlókat.
A jégpálya elősorban élménykorcsolyázásra tervezett, de időszakosan korcsolyaiskola is használja. Alkalmanként itt kapnak helyet olyan események is, mint a jégdiszkó, karácsonyi vásár, divatbemutatók stb., melyeket egy speciális DJ stand támogat meg. OZ One DJ stand – a jégpálya fölé befüggesztve kapott helyet az a speciális kapszulaformájú elem, mely DJ standként nem csak az átrium és sétányterületek hangi hatásáért, hanem a mennyezeti projekció vizuális effektjeiért is felel, ezzel támogatva egy folyamatosan megújuló belső vásárlói és szórakoztatói környezetet.
Az OZ One Ice Kávézót – a korcsolyakölcsönzői terület tetején helyezték el, jóval magasabban, mint a pálya, így biztosítva teljes rálátást a látogatóknak és a várakozó szülőknek. Az OZ Food Court – három zónát foglal magába (a Terrace, a Club és a Maze), mely jól felépített stratégia szerint szolgálja ki a különböző vásárlói közönséget. A Terrace-on egy gyors kávé vagy tea elfogyasztására van lehetőség, a Club inkább a fiatalabb generációkra fókuszál, akik általában nagyobb csoportokban érkeznek, a Maze pedig a kényelmes, tágas tereivel a családosokat szólítja meg és azokat, akik több időt töltenének itt el.
OZ One Szabadidő Zóna – az épület harmadik szintje kínálja a fő szabadidős tevékenységek lehetőségeit. A megrendelő szándékának megfelelően a zóna belsőépítészeti kialakítását a fő területek designjával összhangban tervezték meg. Már a tervezési fázisban bevonták az üzemeltetői csoportokat. Az alkalmazott anyagok, színek, az egyszerű geometrikus formák és az egyedi bútorok ill. termékek szelekciókja egy kortárs, modern belsőt határoznak meg. A főbb területek:
Az OZ Cinemában 10 multiplex moziterem és az ehhez kapcsolódó bárok és éttermi rész kapott helyet. A Children's Entertainment részeként tervezték meg az osztrák Minopolis brand teljes belső világát, mely mintegy 5000 m2-en biztosít változatos szórakozási és ismerkedési lehetőséget a gyerekeknek a különböző szakmákkal, foglalkozásokkal. Egy minivárost építettek föl éttermekkel, szupermarkettel, vezetéstechnikai oktatatóközponttal, TV állomással, tűzoltósággal, kórházzal, rendőrséggel, stb. Mindezt a gyerekek léptékére szabva, azokkal a technológiai elemekkel, melyek a szakmák mindennapjainak részét képezik. A gyerekek különböző szerepeket vehetnek föl, megtanulva azok sajátosságait, belepillantva a munka világába, az üzleti szférába, így megismerve a nagyvilág működését.
Az OZ One Bowling 36 bowling pályát és a hozzájuk kapcsolódó éttermet és bárzónát foglalja magába, amely kiegészül egy VIP területtel és privát parkolóval. A szórakoztató világ része az OZ One Billiards, mely egyedi belsőépítészetével és felszereléseivel közvetlenül az OZ One Karaoke Bar és Fad Bar В OZ One zónákhoz csatlakozik. Így együttesen kínálnak kikapcsolódási lehetőséget. A zóna részét képezi a cocktail bar, sportközvetítések területe, egy disco és egy kijelölt elszeparálható VIP terület privát vagy vállalati rendezvények helyszínéül.
Oz Gourmet Restaurants – a négy gourmet éttermet közvetlenül a szórakoztató zóna közelébe pozícionálták, galériaként kapcsolódva a bejárati átriumhoz. Ezek különböző nemzeti konyhák ételeit kínálják (japán, üzbég, olasz és amerikai).
OZ Bar – a futurisztikus formájú kiemelt belsőépítészeti objektum, egyfajta orientációs elemként úszik a térben, mintegy 750 m2-en egyedi kialakítású kereskedelmi és szórakoztató teret kínál, mely exkluzív rendezvények színtere. Nagy üvegfelelüte kiváló rálátást kínál a bevásárló központ főbb területeire.