A Mapecoat I 62 W műgyanta vékonybevonatot a Mapei arra fejlesztette ki, hogy megfelelő kopásállóságú műszaki megoldást kínáljon gumikerekes járműforgalomnak kitett helyiségekben. A termék nem tévesztendő össze a betonfestékkel, mivel a festék többszörösen gyengébb kopásállóságának köszönhetően gyenge forgalom esetén is rövid időn belül megkopik és a továbbiakban nem látja el a betonfelület védelmét.
Általános esetben kétkomponensű műgyanta bevonatok készítésekor az aljzatnak kapillárisan felszívódó nedvesség ellen szigeteltnek, és az aljzatbeton maradék nedvességtartamának 4 CM% alatt kell lennie, annak érdekében, hogy a későbbiekben ne keletkezzen nedvesség okozta meghibásodás az aljzaton. A Mapecoat I 62 W esetében – páraáteresztő képességének köszönhetően – nem szorulunk ilyen korlátok közé, mivel a bevonat szigeteletlen aljzatra és nem tökéletesen kiszáradt aljzatra is felhordható.
Az aljzatot minden esetben ellenőrizni kell. Annak legalább C20-as nyomószilárdsági osztályúnak és megfelelően teherbírónak kell lennie, a felülete nem lehet laza, porló.
Az aljzat előkészítése
A felületről a laza részeket, cementtej maradványokat, szennyeződéseket gyémánttárcsás vagy durva szemcsézetű csiszolással, a felületről a port ipari porszívóval el kell távolítani. A lábazatot megfelelő magasságban felragasztott öntapadó szalaggal ki kell jelölni és amennyiben íves lábazat készül, a lábazat és fal csatlakozását töltsük ki Mapeflex PU45 FT rugalmas gyorskötésű és átfesthető hézagtömítővel, melynek alapszínei megfelelnek a gyanta padló színeinek.
A bevonat elkészítése
Keverjük be a MAPECOAT I 62 W első rétegének megfelelő mennyiségű, azaz 0,25 kg/m2 anyagot lassú fordulatú keverővel, műgyantás keverőszárat használva, nagyon pontosan, a kiszerelésnek megfelelő tömegarányban (2,5 : 8,5). Ez egy 20-22 m2 garázs esetben a 11 kg-os kiszerelés fele. Amennyiben az ajzat szívóképessége magas, az első réteghez 10% víz hozzáadása javasolt.
Kenjük át a lábazatot és a holkert ecsettel vagy hengerrel vékony rétegben hígítatlan gyantával, majd a helyiség legbelsőbb pontjától a kijárat felé haladva egyenes élű simítóval terítsük szét az anyagot teljesen lehúzva a felületen. A bevont friss felületre szöges cipőben rálépve oszlassuk el az anyagot a felületen egységes vékony rétegben rövid szőrű teddy-hengerrel, két egymást keresztező irányban, ügyelve arra, hogy az áthengerezett részre már ne lépjünk rá.
A következő réteg felhordása akkor lehetséges, ha az első réteg már járható, ez általában 20-23 °C-os hőmérséklet esetén minimum 8-12 óra, de ügyelni kell arra, hogy a második réteg felhordása az előző réteg felhordása után legfeljebb 24 órával meg kell történjen. A második réteg felhordása az első réteggel azonos módon történik. A rétegek felhordása után a helyiséget célszerű úgy lezárni, hogy a kötés közben a műgyanta felületébe semmi ne ragadhasson bele. Az így elkészült garázsbevonat normál körülmények között (+23°C 50% relatív páratartalom) másnap járható.
A bevonat 4 nap múlva teljes mértékben terhelhető, az első feltakarítást takarítószerekkel 7 nap múlva lehet elvégezni. Az így elkészült bevonat kivitelezését javasoljuk szakkivitelezővel elvégeztetni, tekintettel arra, hogy a kivitelezés módja feltételezi az anyag és a technológia pontos gyakorlati ismeretét, illetve a szakkivitelező rendelkezik a megfelelő szerszámmal és gépesítéssel a munka elvégzéséhez
További információért látogassa meg a Mapei weboldalát vagy keresse Nagy Sándor ipari padló termékvonal felelőst.
Mapei