Eredetiség, kreativitás, érthetőség, átláthatóság, a kivitelezés minősége, a pályázott munka esztétikai és funkcionális minőségének összhangja. Ezek voltak a főbb szempontok, amelyek alapján megmérették a pályamunkákat az idén harmadik alkalommal megrendezett Gastro Design versenyen.
A szakmai versenyen, amelyet immár harmadik alkalommal hirdetett meg a Turizmus Trend/Vendég & Hotel szaklap, a vendéglátás arculatok (szállodák, éttermek, kisebb és nagyobb vendéglátóegységek) versenyeztek egymással. Az idei kategóriák a következők voltak: street food (először került meghirdetésre, kiemelt kategóriaként), étlap- és itallapdesign, logo és grafikus arculat, vendéglátóipari kiegészítők, vendéglátóipari berendezések és belsőépítészet – zárt tér, vendéglátóipari berendezések és belsőépítészet – nyitott tér. A zsűri idén két különdíjat is kiadott.
A zsűri elismert hazai gasztro, reklám, pr- és művészeti ágazatból álló szakemberekből állt. Tagjai:
- Bakody Katalin, JAB Csoport, igazgató
- Döry Gábor, Corinthia Hotel Budapest, kommunikációs igazgató
- Ipacs Géza, Apacs Stúdió, grafikus
- Kövesházi Dábiel, Mito, művészeti vezető
- Krémer Julianna, Professional Publishing Hungary, művészeti vezető
- Segal Viktor, gasztronómiai tanácsadó
- Szauer Judit, Gastro PR
- Szántó Zoltán, Turizmus Trend, főszerkesztő
- Vágó Ágnes, Vendég és Hotel, felelős szerkesztő
- A verseny zsűrijének elnöke Varró Zoltán, dizájner, belsőépítész, VARRODESIGN
Elegáns keretek közt, egy 100 fős, tányérszervizes, exkluzív vacsora keretében, a Larus Étterem és Rendezvényházban sztárfellépő közreműködésével – Gallusz Niki a Mamma Miából adta elő produkcióját - rendezték meg kedd este a Gastro Design verseny díjátadóját, amelyre a shortlist-re került vendégeken kívül a szervezők meghívták a hazai szállodai vezetőket, igazgatókat, tulajdonosokat, neves gasztroszakembereket, étteremtulajdonosokat, valamint design- és belsőépítészstúdiók vezetőit, a média munkatársain belül belsőépítészettel, design-nal foglalkozó online/offline szakírókat azért, hogy a hazai belsőépítészeti szakma most először találkozhasson a vendéglátósokkal, szállodásokkal. Az esemény egyúttal arra is lehetőséget teremtett, hogy elindulhasson párbeszéd közöttük annak érdekében, hogy a hazai szálloda- és vendéglátóipar megjelenése, arculata, kreativitása és érthetősége – és ezzel együtt színvonala – magasabb szintre kerülhessen, nemzetközi szinten mérve is növelje ezzel elismertségét.
Természetesen nem jöhetett volna létre a pazar este a programot támogató partnerek nélkül, akik a díjkiosztó alkalmával be is mutatkoztak egy-egy minikiállítás keretén belül, így főtámogatóink, a JAB Csoport gyönyörűen bebútorozott enteriőrje, a Solfino elegáns topdesign világítástechnikai tárgyai és bútorai, a Mega-Glass különleges üvegtechnika-megoldása, a Palatinus luxus fürdőszoba berendezései és a Mercedes-Benz autói voltak láthatóak a vacsora közönsége számára. Szintén köszönet jár egyéb támogatóinknak, a Carslberg Hungary-nak, a Kristinus Borbirtoknak, a Villányi Pálinkának, a Jack Danielsnek és a Finlandiának.
A nyertesek
Street Food
Étlap- és itallapdesign 40 fő alatt
Étlap- és itallapdesign 40 fő felett
Logó és grafikus arculat 40 fő alatt
Logó és grafikus arculat 40 fő felett
Vendéglátóipari kiegészítők 40 fő alatt
Vendéglátóipari kiegészítők 40 fő felett
Vendéglátóipari berendezés és belsőépítészet - zárt tér 40 fő alatt
Vendéglátóipari berendezés és belsőépítészet - zárt tér 40 fő felett
Vendéglátóipari berendezés és belsőépítészet - nyitott tér 40 fő alatt
Vendéglátóipari berendezés és belsőépítészet - nyitott tér 40 fő felett
Vendég & Hotel különdíj
Az eseményről az M1 Híradó is beszámolt, ide kattintva érhető el.