A tipikus epiteszforum.hu olvasó 20-29 éves, budapesti építésztervező vagy -hallgató, aki naponta többször is használja az internetet. Persze ez azért nem ilyen egyszerű.
A tipikus epiteszforum.hu olvasó 20-29 éves, budapesti építésztervező vagy -hallgató, aki naponta többször is használja az internetet. Persze ez azért nem ilyen egyszerű.
Minden év végén statisztikákat gyártunk, olvasói elemzést végzünk, hogy pontos képet kapjunk olvasóinkról. Novemberben is feltettük a kérdést, ki, milyen rendszerességgel, miért és hogyan olvassa az epiteszforum.hu-t. Csokorba gyűjtöttük a legfontosabb számadatokat, hogy ne csak mi, de Önök is képet kapjanak önmagukról.
Olvasóink fele több mint 3 éve ismeri az oldalt, 14 százaléka pedig már a kezdetektől fogva rendszeresen olvas minket. 38 százalékuk napi rendszerességgel látogat el a site-ra, de szinte minden olvasó hetente egyszer biztosan elolvassa a friss híreket.
A legolvasottabb tartalmak természetesen a kész épületek és a tervek bemutatása, illetve a pályázati eredmények. Idén először kérdeztünk rá a belsőépítészeti és design témák olvasottságára és meglepődve tapasztaltuk, hogy ezek a cikkek sorrendben maguk után utasították a pályázati felhívásokról, interjúkról, eseményekről szóló anyagokat. Népszerű tartalmak még a műszaki és termékinformációkról szóló cikkek, ugyanilyen számban olvasnak tanulmányokat, esszéket és a szakmai közéletet bemutató írásokat. Büszkék lehetünk magunkra, mármint az olvasók, hiszen mégiscsak nagy arányú kultúrára éhes közönségről van szó: 72 százalék olvas ebben a témában más internetes oldalakon cikkeket, illetve az olvasók fele a műszaki, technológiai írásokat is kedveli az online médiumokban. A szakma mégiscsak szakma: művészet és technológia.
Végül: pontosan kik a mi olvasóink?
70 százalékban férfiak, 30 százalékban nők, akik 61 százaléka 20 és 29 éves kor közé esik, egy negyedük pedig 30-39 éves. 70 százalékuk Budapesten él, 29 százalékuk pedig egyéb városban. Az olvasók 68 százaléka építészeti tervezéssel foglalkozik, vagy tanulja azt, hiszen a hallgatók aránya igen magas: 30%.
A munkahelyi beosztásokat és a munkahelyek nagyságát tekintve nincsenek jelentős különbségek a megkérdezett olvasók között.
A kutatásban 366 fő vett részt, önkéntes online kérdőív módszerével.
Összehasonlító adatok forrása: TGI 2005/1-4 online felmérése az internetezési szokásokról
A részletes olvasói kutatási eredmény elolvasható itt. (pdf)