Technológia

Jelentősen növekedett a Graboplast nyeresége 2015-ben

2016.04.28. 08:45

Több mint kétszeresére, 467 millió forintra nőtt tavaly a Graboplast Zrt. nyeresége. A fejlesztéseknek köszönhetően a vállalat 90 fővel bővítette az alkalmazottak számát, és a következő években újabb fejlesztéseket, valamint a munkatársak létszámának további növelését tervezik.

A győri székhelyű Graboplast Zrt. 2015-ben 3 százalékkal, 18 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben a vállalat adózott eredménye majdnem háromszorosára (+258%), 467 millió forintra emelkedett. Az alkalmazottak száma tavaly több mint 70 fővel, közel 640 főre bővült a fejlesztéseknek köszönhetően. A három városban (Győr, Kecskemét, Tatabánya) gyárakkal rendelkező társaság árbevételének továbbra is meghatározó része származik külföldről: a Graboplast padlóit közel 100 országban használják világszerte, melynek köszönhetően árbevételének több mint 90 százaléka az exportpiacokon keletkezik. A társaság közgyűlése egyhangúlag elfogadta a menedzsment tavalyi évről szóló beszámolóját, valamint a technikai jellegű alapszabály módosítását.

A Graboplast a tavalyi év végén indította el új tatabányai egységének, a Grabo Design Padlógyárnak a próbaüzemét, melynek idén februári ünnepélyes megnyitóján beszédet mondott Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke is. A 6,2 milliárd forintból felépült új tatabányai gyár a vállalat beruházási programjának első lépcsője, melyben olyan új technológiával előállított különleges padlóburkolók (Luxury Vinyl Tile és irányfüggetlen homogén padló) készülnek, melyek piaca világszerte 10 százalék feletti növekedést mutat. Az új tatabányai gyár mellett a Graboplast Kecskeméten is jelentős összeget fektet be a következő időszakban, melynek segítségével a cégcsoport tovább növeli alkalmazotti létszámát 2017 végéig.

A vállalat kecskeméti parkettagyárában tavasszal olyan beruházás kezdődött, mely lehetővé teszi versenyképességének, és ezáltal exportbevételeinek további növekedését is. Jancsó Péter, a Graboplast Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: az exporttevékenység fejlesztésével a vállalat célja, hogy az új padlótípusok területén átlag feletti növekedést érjen el, és így a speciális padlógyártók meghatározó európai szereplőjeként tovább növelje piaci súlyát.

forrás: sajtóközlemény