Design koncepció
A ravatalozó egy templomhoz hasonlatosan kiemelt jelentőségű, transzcendens tér. Az ember földi útjának utolsó helyszíne és a túlvilági létbe, az ismeretlenbe való átlépés kapuja. Ennek megfelelően az építészeti koncepció a kereszténység gyökereihez visszanyúlva az "út" és az "átlényegülés/átlépés" jelentőségére fókuszál.
Ezt az üzenetet sugallja a dizájn koncepció központi motívuma, a tér szimmetria tengelyében végighúzódó, LED világítású "fénytengely", mely a bejárattól indítva a padlón végigfut, kettészeli a teret, majd az apszis közepén elhelyezkedő oltáron keresztben kiteljesedve folytatódik, végül a mennyezetet is két részre osztva visszatér a bejárathoz. Ezzel egy keretet alkotva a kör bezárul. Születés, Út és Halál. Az ember mint lélek élete egy végtelenített kontextusba kerül. Ezen fénysáv a térben egy síkot határoz meg, egy "dimenziókaput" nyit az elhunyt számára. Amikor a térben külön kapcsolható LED-fény kigyullad, jelképesen ez a kapu kitárulkozik, láthatóvá válik. A katolikus egyház alaptanítása szerint a halál nem valaminek a vége, hanem egy új létforma kezdete a lélek számára. Átlépés az örök életbe. Ezt az átkelést jelképezi az asztal, amire a koporsót helyezik és az ambó, amin a Bibliát találjuk. Mindkét bútorelem átíveli a fénysávot, jelképesen összeköti a két szférát - hidat alkot evilág és a túlvilág - a terem két térfele - között.
A "dimenziókapunak" a fénykereszt a kulcsa, ami a teljes felületén aranyra festett apszis középtengelyében helyezkedik el. A fehér és arany színek kontrasztja tisztaságot és emelkedettséget sugároz. Ezt koronázza meg az eget szimbolizáló álmennyezet, mely a terem általános megvilágítását biztosítja. Nem fut ki az oldalfalakig, hanem a falaktól 40cm eltartással lebeg a térben. Ezt a lebegő érzetet a teljes kerülete mentén, folyamatos szórt fényt adó, rejtett világítás erősíti. A falak monoton fehér felületét az ajtófélfa magasságában körbefutó "mi atyánk" szövege töri meg arany színű betűivel és segít megteremteni/felvenni/elmélyíteni a kapcsolatot Isten és ember között.
Az egyedi tervezésű székek önmagukban is fontos jelentéshordozók és a tér karakterét erőteljesen meghatározó elemek. Stílusukban az egyszerűség, a letisztult, minimalista formák dominálnak. A derékszögekből építkező fa lapok kompozíciója lebegni látszik a térben, amit a háromlábú szék elvén, az ülőfelület közepén végighúzódó lap stabilizál. Bauhausianer szellemben (a szerkezet a látvány fontos része) a kereszt - mint motívum - a teherhordó lábazatból organikusan kiemelkedve, a háttámlán intarzia formájában visszafogottan, de jól látható módon megjelenik. Az anyaga, mint az összes többi bútorelemnek is, natúr színű, tömbösített juhar. A grafika visszafogottan jelentkezik a térben, egyedül a biblia egyedileg készített borítóján, az ajtókon és a képek alatt, logó formájában látható.
Arculati koncepció
Az egyházmegye logója egy országalmát formáló betűkompozíció, mely Vác betűinek egybeépítéséből született. Az országalma mint alapgondolat az egyházmegye nagyobb térséget egybefoglaló szervezeti egységére utal. Az "Á" betűn az ékezet egy keresztet formáz, ezzel egyértelművé téve a keresztény identitást, valamint visszautal az országalma megjelenésére is. A logó egy pecsétszerű jelet idéz, ami határozott, sík elemei ellenére optikailag mégis térbeli forma hatását kelti. A jel és az arculat tervezésekor fontos szempont volt az egyszerűség, puritánság, közérthetőség, karakteres megjelenés és a fekete illetve fehér színben való alkalmazhatóság. Ez utóbbi mind a költséghatékony sokszorosítás mind pedig a közvetített értékek szempontjából kiemelten nagy hangsúlyt kapott.
Az arculat egésze "a kevesebb több" gondolatot és a letisztult egyszerűséget sugallja, ugyanakkor mindezt bizonyos elemeken progresszív tipográfiával egészíti ki. Ilyen a Biblia borítóján látható grafika, illetve a ravatalozó egyedi metszésű tipográfiája. Itt az egyes betűk az olvashatóság határáig vannak leegyszerűsítve - szinte csak absztrakt elemek sora, mintha rovásjelek volnának - emlékeztetnek az ősi magyar rovásírásra. Ez jelképes utalás egy bibliai idézetre miszerint: "Mert töredékes a megismerésünk, és töredékes a profétálásunk. Amikor pedig eljön majd a tökéletes, a töredékes véget fog érni" (1 Kor. 13/9-11).