Egyéb cikkek

Kecskeméti Főtér pályázat

2010.01.18. 12:03

Rangsorolás nélküli megvételben részesült 3. sz. pályázat
Á+A Terv Bt, Budapest
szerzők: Székely Ágnes, Erdélyi László, Bozóky László

Rangsorolás nélküli megvételben részesült 3. sz. pályázat
Á+A Terv Bt, Budapest
szerzők: Székely Ágnes, Erdélyi László, Bozóky László
munkatársak: Dubinczky Csilla, Rabi Anisz, Erdélyi Csaba

 

 


Részletes bírálat
A pályamű a kiírás feltételeinek megfelel.

Értékelhető javaslatot tesz a Kiskörút gyűrűjének két ütemben történő tágítására.

Gondolatébresztően rendezi át a Széchenyi teret és észrevétteti a Hornyik János u. által kijelölt tengely lehetőségeit, bár a piarista templom előtti csomópontra nincs megoldása. A Dobó körút menti területeket zölden hagyja. A Katona József Színház környékét az autóforgalomtól mentesíti és szépen rendezi. A Kálvin teret a gyalogos zónához kapcsolja, térszint alatti parkoló létesítésével, noha a szecessziós építészeti emlékek bemutatására szánt „fénysávok” közé meglepő módon nem veszi fel. A Vörösmarty utcai tömböt mértéktartó új beépítéssel urbánus környezetté teszi (új városkapu). Új beépítés még a jelenlegi tűzoltóság tömbje és a Festő utca környéke, ami jó problémaérzékelésre utal, felvállalva vitatható megoldási elemeket is. Imponáló biztonsággal és nagyvonalúsággal kezeli a piac épületegyüttesét. Érzékeli a Kecskeméti-Végh Mihály tér fontosságát. A műemlékeket számon tartja és tisztelettel bánik velük.

Koncepciózus és lendületes munka. Hátránya, hogy a tulajdonképpeni főtérről (Szabadság tér) nincs ilyen meggyőző víziója – olyan képzetes tengelyeket is berajzol, melyeket a gyalogosforgalmi tanulmány nem támaszt alá. Meghagyja a tér mostani szabdaltságát, bár a vízfelületeket mindenütt ügyesen alkalmazza.

Építészeti részmegoldásai jók, tömörek, de visszafogottak.

Közlekedési fő elve, a Kiskörút részbeni kétirányúsításával nem egészen meggyőző, de alapjában elfogadható.

Értékes gondolata és meglátásai miatt a bizottság a tervet megvételre és bruttó 500,000,- Ft díjazásra javasolta.