Múlt héten több szakmai portál is közölte azt a borús iparági prognózist, miszerint az építőipari ágazat nem áll messze attól, hogy több építőanyag gyártása teljesen megszűnjön Magyarországon.
A hazai szigetelőanyag-gyártás zászlóshajóját, a Nikecell Kft.-t megvásárló BACHL-cégcsoportnál is azon dolgoznak, hogyan őrizzék meg a késlekedő gazdasági konjunktúráig a cég és termékei piac-meghatározó szerepét. A kitörési lehetőségekről, útkereséséről Varga András, a BACHL Kft. ügyvezető nyilatkozott: „Az összeolvadásnak köszönhetően növekedtek EPS-gyártókapacitásaink, amely lehetővé tette a hangsúlyosabb piaci jelenlétet. Bízunk benne, hogy ez nagyobb jövedelmezőséget is eredményez majd. Továbbá működési és gyártási hatékonyságunk érdekében a menedzsment áttekintette, és ha szükségesnek látta, akkor leépítette a gazdasági szempontból előnytelen területeket.”
Bár a gazdaság régóta tartó recesszióját az építőipar talán minden más szektornál jobban megérzi, mégis vannak olyan területek, ahol sikereket tudott elérni a vállalat. „Az értékesítési volument leginkább a poliuretán (PIR/PUR) hőszigetelők területén sikerült bővíteni” – folytatta Varga András. –„Az év további részében arra számítunk, hogy mérséklődni fog az energetikai és hőszigetelési beruházások csökkenése. A trend megfordulásában egyelőre nem lehet bízni, ehhez ugyanis a korábbihoz hasonló támogatási rendszer visszaállítása elengedhetetlenül szükséges lenne. A jelenlegi piaci körülmények között így csak a folyamatos termékfejlesztés és a komplex rendszerként ajánlott speciális termékek és szaktanácsadás kombinációja jelenthet kitörési pontot” – hangsúlyozta az ügyvezető.
Ezen törekvések jegyében a BACHL bevezet a hazai piacra egy extrém időjárási körülményeknek is ellenálló poliuretán tetőszigetelő anyagot, és következetesen kiáll a minőségtudatosság mellett is, melynek első látványos lépéseként a cég megszerezte a Magyar EPS-gyártók Szövetségének védjegyét. Ez a védjegy igazolja, hogy a BACHL termékei megfelelnek a rendkívül szigorú műszaki és minőségbiztosítási paramétereknek.
Jelenleg az egyik kiemelt cél a védjegy minél szélesebb körű népszerűsítése, mivel a piacon felbukkanó olcsó és alacsony színvonalú termékekkel szemben csak a legjobb minőséggel lehet teret nyerni.
(x)