Emberek/Interjú

Kreatív szinergiák: Új modellben működik tovább a DVM group tervezési csapata

2024.07.29. 17:17

Év eleje óta a DVM group tervezési osztályát két igazgató, Fekete-Tóth Tímea és Csécsei Ákos vezetik, akik különleges kétbázisú felállásban irányítják a csapatot. Az új működési modell célja, hogy ötvözze a kreativitást és a hatékonyságot, miközben a fenntarthatóságot és az innovációt helyezi előtérbe. A Fekete-Tóth Tímeával készített interjúban betekintést nyerhetünk a tervezési folyamatokba, a csapat működésébe és a legfrissebb projektekről is hallhatunk. Az igazgató mesél a közös célokról, az elért sikerekről és a jövőbeli tervekről is. 

Január óta két igazgató vezeti a cég tervezési osztályát. Ez egy rendhagyó kétbázisú felállás, hogy kell elképzelni a működési modellt?

Több mint hét éve vagyok a DVM groupnál, előtte ipari épületeket tervező irodában dolgoztam. Akkor egyértelmű volt, hogy építész tervező pozíciót pályáztam meg a cégnél. Az építész helyett hamar a belsőépítész csapatban találtam magam. A ranglétrát megjárva az idei évet, mint belsőépítészeti tervezési igazgató kezdhettem meg kollégámmal, Csécsei Ákossal, aki építészeti tervezési igazgató pozícióba lépett elő.

A tervezőcsapatunk tagjai közös projekteken dolgoznak, műhelymunka-szerűen. Minden csapatot projektvezetők vagy vezető tervezők koordinálnak. A munkamegosztást illetően két fő tervezési területre osztható a design részleg: fit-out és alapépületi csapatok. Csécsei Ákos vezeti az alapépületit, én a fit-out csapatot. Feladatunk főként a belsőépítészeti kreatív tervezés és tervfeldolgozás, kiviteli tervek készítése, ugyanakkor már az új iroda vagy kereskedelmi egység gondolatától kezdve képesek vagyunk segíteni a megrendelői oldalt, akár a lokáció választásban, vagy a megfelelő területnagyság becslésében.

A célokat, építészeti értékrendet és víziót közösen határozzuk meg. Az igazgatói pozíció mellett nem csak az operatív és ügyfélkapcsolati stratégiákban veszek részt, szerettem volna bennmaradni a kreatív folyamatokban, így a tervezés ugyanúgy a napjaim része maradt. Büszkeséggel tölt el, hogy ebben az évben mi lettünk Az Év Belsőépítész Cége és a Kostal Global BSC iroda design & build munkánk Az Év Nagyvállalati Irodája címet is kiérdemelte, valamint a BIGSee díját is megkapta a projekt. Ezek az elismerések visszaigazolások arra, hogy lelkesen és elhivatottan végezzük a munkánkat nap mint nap, és ami talán még ennél is fontosabb, hogy jól megtaláljuk a közös hangot a partnereinkkel, így valóban nagy dolgokat tudunk létrehozni. Nemrég fejeztük be a Wizz Air új irodáját, amely fenntartható szemlélettel készült az újrahasznosításnak köszönhetően. Belsőépítészeink között már hotelspecialisták is vannak, akik a W Budapest Hotel (Drechsler-palota) és a St. Regis Budapest (Klotild-palota) munkákon a legmagasabb minőségi és funkcionalitási elvárásokat is képesek lefordítani a tervezés nyelvére.

Design & build cégként számunkra fontos cél, hogy a házon belüli munkafolyamatok erősítsék egymást a kivitelezési és a tervezési részlegek között, hogy az integrált működés hatékonyabb és gyorsabb formában jelenhessen meg a projekthelyszíneken. Ezt nagy előnyünknek tartom.

Az, hogy Az Év Belsőépítész Cégének választottak titeket szép visszaigazolás, ugyanakkor elvárásokkal is jár. Mik az erősségeitek, és ez milyen nagy munkákban materializálódik?

A belsőépítész munkatársaink egy erős és összetartó csapatot alkotnak, az évek alatt összecsiszolódtunk, barátságok alakultak a munkahelyi kapcsolatokból. A csapat tudása és érdeklődése szerteágazó, mindenkinek több szuper képessége van, és ha ezeket a kollégákat különböző variációkban egymás mellé tesszük, akkor izgalmas projektek születnek.

Futó munkáink egyike a Nestlé iroda felújítása, melyet design & build vállalásban valósítunk meg, a kivitelezési csapatunk jelenleg a kiépítésen dolgozik. A Wise (korábbi Transferwise) a Promenade Gardens irodaházban lévő irodájának a felújítási tervein is dolgozik egy tervezőcsapat, mivel a cég arculatváltáson ment át, így az irodájukat is az új brand színeinek és üzenetének megfelelően kell átalakítanunk. Az előző irodájukat is mi készítettük, ezért hatalmas megtiszteltetés, hogy visszatérő ügyfélként újra minket kerestek meg ezzel a feladattal. Jelenleg két pályázati munkán is dolgozunk, ezek egyike Budapest belvárosában egy műemléki épületben valósulna meg. Fontos számunkra, hogy időről időre részt vegyünk hazai és nemzetközi építészeti pályázatokon, ezek mindig extra motivációt és tudást adnak, szerencsére rendre előkelő helyeken végzünk a megmérettetéseken.

Hogyan segítitek a pályakezdőket?

Ahogy említettem, junior tervezőként kezdtem és hamar ráéreztem, hogy szeretek nagyobb léptékű projekteket koordinálni és egy csapatot, szakági tervezőket összetartani. Szeretem a változatos projekt folyamatokat és pozitív kihívásként élem meg, hogy átadhatom a tudásomat és tapasztalatomat. Nyaranta szívesen veszünk fel gyakornokokat. A mentor programunk ernyője alatt bevonjunk őket tervezési feladatokba, amivel a célunk az, hogy megszerettessük a tervezői szakmát, valamint rálátást biztosítsunk egy építésziroda feladataira, kihívásaira. Van olyan kollégánk, akinek a gyakornoki programot követően munkaszerződést ajánlottunk, és oszlopos tagja lett a csapatnak.

Fontosnak tartod a nemzetközi trendek követését, a design- és anyagismeret folyamatos frissítését? Hogyan tudjátok lekövetni a változásokat?

Az alvállalkozói és beszállítói kapcsolatainknak köszönhetően izgalmas szakmai utakon van lehetőségünk részt venni. Érdekes dolog látni, hogy hogyan készül az 50x50-es modul szőnyeg Hollandiában vagy hogyan gyártják az akusztikus paneleket újrahasznosított PET palackokból. Ezek a szakmai utak jó lehetőségek arra, hogy megismerjük az adott gyártó termékportfólióját, és hogy tapasztalatot cseréljünk más irodákkal, akikkel egy-egy munkánál ott állunk a véghajrában egymás mellett.

Mire törekedtek a tervezésben a fenntarthatóság szempontjából? 

Az irodakialakítási igények pont olyan gyorsasággal változnak, mint a design trendek, ugyanakkor felelősek vagyunk azért, hogy megfelelő időtállósággal tervezzünk, hiszen senki sem fog egy-két évente új iroda designra költeni, de valljuk be, hogy ez nem is lenne kellően környezettudatos.

Mivel az egész cégműködésünkben jelen van a fenntarthatósági szemlélet, az újrahasznosítási igény, rendkívül jó kombinációkat tudunk találni például üvegfalak életciklusnövelésére, vagy a meglévő bútorok átalakítására, ismételt felhasználására. A projekt végén ezek sok ezer eurós költségcsökkenést eredményeznek, amely akár arra is lehetőséget teremtenek, hogy valamiből a jobbat, a jobban használhatót vagy a szebbet válasszák.

Mitől lesz valami időtálló?

Úgy gondolom, hogy ha a design személyre szabott, az időtlen. A belső terek a te történetedről szólnak, arról, hogyan élsz, és mit szeretsz. Ezek eredhetnek különböző időkből, keverhetőek a stílusok, a lényeg, hogy a magadénak érezd és érzelmeket váltson ki belőled. Egy jó projekt akkor jön létre, ha tele van olyan dolgokkal, melyeknek jelentése van. Egy tervezés során szeretem a színeket tudatosan alkalmazni, a tér a színekről, a mintákról és a textúrákról szól – és ezek felhasználásáról, hogy kiegészítsék egymást. 

A DVM Discovery módszertanunk egy olyan platformot teremt, mely bevonja az érintett szereplőket, felszínre hozza a különböző érdekeket, közös megoldást talál, amit utána a tervezésbe is átültetünk. A belsőépítészeti koncepciót megelőzi egy fázis, mely kifejezetten az ügyfeleink bevonásáról szól. Ezt a lépést azért tartom fontosnak, mert így kapunk valódi képet a szervezet működésről, amely segítségével a tevékenységekre tudunk tervezni. Az általunk létrehozott terek mindig az ügyfél DNS-ét hordozzák, ahol a márka alapvető értékeit egyedi terekbe és belsőépítészeti kialakításba ültetjük át. A folyamat eredménye egy pontosabb tervezési program, ami a hatékony munkavégzéshez szükséges optimális tereket eredményez.