Hogy miért épp az Evolúciós díjat nyerte el a Tetra Pak budaörsi központjának LEVEL UP Office Design által tervezett belsőtere? Mert nem csupán egy attraktív munkahelyet kellett létrehozniuk, hanem egy folyamatosan teret hódító, progresszív munkakörnyezeti stratégiához kellett igazítani és megteremteni az enteriőrt, amely a jelek szerint kategóriájában kivételesre sikerült.
A Tetra Pak a világ vezető élelmiszer feldolgozó és csomagoló megoldásokkal foglalkozó vállalata. Magyarországon 1989 óta van jelen, a budaörsi üzemben 1992-ben kezdődött meg a termelés. Az elmúlt években itt kapott helyet a globális, az európai és közép ázsiai klaszter HR szolgáltatója, valamint könyvelési és üzleti támogató központja is, így a helyszínen ma már gyártási és irodai munka egyaránt zajlik egymás mellett.
A cég globálisan is a piac egyre növekvő kihívásaival néz szembe, a vásárlók folyamatosan igénylik az alacsonyabb árakat, emellett a jobb minőséget, valamint a folyamatos fejlesztéseket és újdonságokat is. A versenyképesség megtartásához a Tetra Pak kulcsszerepet lát el a munkafolyamatok optimalizálásában és a munkakörnyezet fejlesztésében, éppen ezért döntött a cég globálisan az ABW (Activity Based Working) folyamatának bevezetése mellett.
Az ABW egy olyan flexibilis munkamódszer és munkakörnyezet, amely elősegíti a kommunikációt és inspirálja az együttműködést az egyének, a különböző szervezeti egységek és nagyobb szervezetek között, emellett az önálló, fókuszált munkát is lehetővé teszi. Ezzel az attitűddel a cég növelheti a hatékonyságot, de egyúttal kellemes munkakörnyezetet is biztosítania kell a munkavállalóknak.
A budaörsi telephely az elsők között kezdte meg az átállást, és célja, hogy a jövőben precedensként szolgáljon a többi Tetra Pak irodának is világszerte. Egy teljesen új munkamódszer bevezetése azonban sosem egyszerű feladat. Ez szervezetileg és építészetileg is sok kihívást rejt magában, de a jól megtervezett folyamatoknak és a projekt résztvevői közti hatékony, folyamatos együttműködésnek köszönhetően sikerült olyan eredményt elérni, amivel mindegyik fél maximálisan elégedett lehetett.
Az ABW folyamat bevezetése egyébként egy munkahelyen már jóval az építészeti tervezés előtt megkezdődik. A koncepciónak szerves része a munkahelyi change management, az ABW működésének megértése és megismertetése a kollégákkal, a változások hatékony átvezetése a mindennapi munkafolyamatokba, majd az iroda használatba vétele után a folyamatos nyomon követése és a szükséges módosítások végrehajtása.
Ez Budaörsön még 2014-ben kezdődött meg és a mai napig tart, mindehhez pedig a cég központi ABW specialistájától is támogatást kapnak a kollégák. Külön kihívást jelentett, hogy egy üzemi környezetben kellett egy olyan irodateret is kialakítani, amely az üzemi és az irodai dolgozók igényeit egyszerre fedi le és segíti a köztük lévő kommunikációt és csapatmunkát. A tervezés során a meglévő, működő irodaterületeket kellett összekapcsolni újonnan épülő területekkel és a gyártás területeivel.
A régi irodaterületek között voltak nemrég felújított modernebb, de régi, alacsony belmagasságú, nyomott, természetes fénytől elzárt helyszínek is. Fontos volt, hogy végeredményben minden dolgozó számára elérhető legyen a teljes irodaterület, az épületrészek között pedig folyamatos cirkuláció alakuljon immáron ki. Mindemellett a koncepció kialakításánál figyelembe kellett venni a cég arculatát és belső szabályzatait is, és e több komponens alapján kellett kialakítani nem csupán munkaállomásokat, tárgyalókat és kollaborációs tereket, de a csendes, fókuszáltabb munkavégzést lehetővé tevő részeket, dedikált találkozópontokat és pihenő területeket is.
A tervezés során folyamatos volt a kommunikáció mind az említett specialistákkal, mind a budaörsi dolgozókkal, számos prezentáción konzultáltunk a részlegek vezetőivel is, akik workshopokon keresztül mérték fel a dolgozók igényeit. E visszajelzések formálták az alaprajzot, az elrendezést, de még a bútorok kiválasztását is.