Lucien Hervé második fotókiállítása nyílik a londoni Michael Hoppen Galériában. Ez alkalommal az 1953-as Le Corbusier kiállítás ritkán látható klasszikusai, Zaha Hadid színes prortréi, az Eiffel torony építészeiti fotográfiái és a művész otthonáról készült színes munkák fémjelzik a kiállítást.
"Tudvalevő, hogy Le Corbusier-t nagyon érdekelték a fotóművészet sajátos metamorfikus eljárásai, a fekete-fehér átfordítása a negatívból a képpé. Ez kínálta fel az ellentétek megbékítésének analógiáját mint művei jelentős részének egyik fő motívumát. Hervé képein az árnyékok feketéje a fehér terei ellen feszül. Tömegnek és távlatnak ez a gyakran nagyon is erőteljes megformálása a tér olyan mélységét hozza létre, ahol az árnyék bizonyos elemeket szinte brutálisan előtérbe tol, vagy amelyben az árnyék (a fény hiánya) lassan elnyeli, bekebelezi a képmást (a jelenlétet). Világos és sötét e kölcsönös helycseréjének következtében a felismerhető vagy ismerős helyek az absztrakt eisimeretlenedés vagy kizökkenés állapotába sodródnak. S az eredmény gyakran felidézi ahogy az expresszionista vagy konstruktivista festmények összeházasították a dinamikát és a statikát.
A tektonikus felszínek, falak, padlózatok, mennyezetek mind a tér határait, felosztását meghatározó vektoriális elemek, s egyben az anyagok kölcsönhatását felrajzoló tabló elemei. Úgy gondolom, itt van az, ahol Hervé kivételes tehetsége leginkább megmutatkozik: a pontosság és érdesség közti szövevényes és vad feszültségben. Hullámzó, rücskös, csiszolatlan, porózus, nemes. A felületek sokasága (és különösen a beton), mely egy egyedülálló befejezetlen szobor képét adja.
A tér a sűrű anyagiság folyékony ellenpontját adja. Gyakran úgy tűnik, mintha a fotográfikon az 'Egyetemes Tér' maradványa jelenne meg a modenista utópia víziók szellemében. Ez egy végnélküliségre történő utalás, melyben ezek a töredékek megtalálhatók. Vannak képek, ahol az alakok csak ideiglenesen foglalják el a teret, mintha valahol útközben lennének a valóságos és fiktív tájképiség között. Lucien Hervé higgadt szépségű fotóművészete 'A Képmás' megteremtésének pillanatában jön létre, megszilárdulva, de mégis folyékonyan, egy új realitást hozva létre." (Zaha Hadid)
A kiállítás megtekinthető: 2008. szeptember 5. és október 11. között.
Nyitva tartás:
keddtől péntekig 12-18
szombaton 10.30-17
vasárnap zárva
hétfőn bejelentkezés szerint
Helyszín:
Michael Hoppen Gallery
3 Jubilee Place
London SW3 3TD
További infromációk a honlapon.