Egyéb cikkek

Magyar Formatervezési Díj 2007

2007.10.16. 10:21

Darvas Réka, Nagy Richárd, Sümegi Éva, Szmolka Zoltán, Deák László - Fiatalok a véradásért kampány

Darvas Réka, Nagy Richárd, Sümegi Éva, Szmolka Zoltán, Deák László - Fiatalok a véradásért kampány

 

„Fiatalok a véradásért kampány legpozitívabb eleme a fiatal tervezők szociális és társadalmi szerepének felvállalása. A kampány célja, tartalma, formája telitalálat a meghatározott célcsoport részére. Formai megjelenése és üzenete azt a képi és verbális világot használja, amely hiteles és mozgósító erejű a kijelölt célcsoport számára. A feladat megoldása példamutató!”

 

 

Az Országos Vérellátó Szolgálat kereste meg a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemet, azzal a kéréssel, hogy segítsenek létrehozni egy olyan kampányt, amely fiatalokat ösztönöz a véradásra. Figyelemfelkeltő, illetve elismerő legyen a fiatal véradók számára, mert napjainkban főként az idősebb korosztály körében szokás a véradás. Végzős hallgatóként, ők öten kezdtek el foglalkozni a témával, féléves tervezési feladat keretében. Fiatalként terveztek fiataloknak, tehát hamar átlátták, hogyan kell felkelteni a hasonló korúak figyelmét. A tervezést azzal kezdték, hogy megismerkedtek a Vérellátó Szolgálat tevékenységével, ellátogattak központjukba, és vért adtak. Megismerték a vér útját, megtudták, hogyan dolgozzák fel, hogy bontják három alkotóelemre, és hogy ez jelenti, hogy egy véradással megmentünk három életet. Előtte közülük csak kevesen adtak vért. Fontos szempont volt, hogy „véradás- divatot” teremtsenek a, ezzel keltsék fel a fiatalok figyelmét. Olyan tárgyakat terveztek, melyek "trendik", szeretik a fiatalok hordani, maguknál tartani, érdekesek, üzenetet hordoznak, lehet róluk beszélni.

Fotó: Szmolka Zoltán