Építész: Deák Balázs, Miltenberger-Miltényi Miklós és Váncza László (VM Mûvek)
Az Artemovszk 38 (A38) egy hajótípus neve. Az 1968-ban épült ukrán kőszállító hajó (tankszállító, mely békeidőben kőszállítóként üzemelt...) hosszú utat tett meg azért, hogy új életre keljen és megkezdje utazását a jövőbe. Az építészeti tervezés és kivitelezés célja az volt, hogy az eredeti mérnöki és ipari munka specifikus jellemzőinek megőrzése mellett egy high-tech, modern, barátságos és jól kihasználható tér szülessen meg. Két év tervezési, engedélyeztetési és építési munka után az átalakított, immár A38 névre keresztelt hajó 2003. márciusában lehorgonyzott utolsó állomásán, Budapesten a Petőfi híd budai hídfőjénél.
A Magyarországon egyedülálló "épület" érdekes, jól felszerelt termei könnyen átalakíthatók különböző vállalati rendezvények, estélyek vagy nagy szabású baráti összejövetelek számára. A zenei rendezvényeken kívül az A38 irodalmi, képzőművészeti és filmes programoknak is otthont ad, valamint lehetőséget nyújt viták, eszmecserék megrendezésére, illetve kísérletezésre és oktatásra is.
Műszaki adatok:
A hajó 85,25 m hosszú és 15,5 m széles.
A fedélzeten lévő hasznos felület 2000 m2.
Hajófenék:
Koncertterem: 300 m2 (színpad: 70 m2, magassága 4 m. Befogadóképessége: 270 fő ültetve, 750 fő állva)
Orrbár: 70 m2 (Befogadóképessége: 50 fő ülve)
Művészbár: 125 m2 (Befogadóképessége: 70 fő ülve. A közönség számára is megnyitható.)
Fedélzet:
Étterem: 200 m2 + 80 m2 terasz (Befogadóképessége 110 + 60 fő)
Orr terasz: 220 m2 (Befogadóképessége 150 fő)
VIP szálló (4 db 2 ágyas szoba + társalgó, teakonyha + 2 irodahelyiség) összesen 110 m2
Terasz:
Tetőterasz bár: 300 m2 (Befogadóképessége 260 fő)
Audio-vizuális stúdió: 20 m2
Panoráma meeting szoba (a stúdió felett): 20 m2
Tervező: VM Művek
Generál hajótervező, kivitelező: GD Vitla Kft.
Építészeti kivitelezés: Aporháza Szövetkezet
Belsőépítészeti (bútor) kivitelezés: Saly és Tsa Kft.
Üvegszerkezetek: Vetlanda Kft.
Fotók: Molnár Emil