A hajdani ipari épületben kialakított iroda és szépségszalon izgalmas feladatot jelentett a Pyxis Nautica tervezőinek. Az indusztriális, mégis otthonos és lágy térben nem csak irodai, de oktató funkció is helyet kapott, a belső tér hangulata pedig a márka feminin arculatával harmonizál.
A Pyxis Nautica számára nem idegen az irodatervezés feladata, a jelen munkára való felkérés azonban nem kis meglepetésként érte a csapatot. Korábban már számos IT cégnek és reklámügynökségnek terveztek irodát, ezek azonban összességében inkább „férfias" hangulatú tereket jelentettek. Ezzel a munkával azonban a nők birodalmába merészkedtek, ami – mint sejthettük – lényegesen komplexebb feladatot eredményezett, mint egy átlagos irodahelyiség megtervezése. Az ügyfél, a Best Lashes&Brows kozmetikai, leginkább műszempilláiról ismert cég a budapesti Gizella Malom földszintjén alakított ki üzlethelyiséget és irodát. Az „üzlethelyiség" azonban valójában nem fedi le az itt végzett tevékenységeket. A márkának ugyanis nem csak olyan helyre volt szüksége, ahol árusíthatja termékeit, hanem oktatóközpontját és irodáját is ezen a helyen képzelte el.
A körülbelül 200 négyzetméter alapterületű, tágas, egybenyitott, loft hangulatú tér szerencsére lehetőséget biztosított az összetett feladat megoldására. Az utcáról belépve először a recepción, illetve üzlethelyiségben találjuk magunkat, ahol számos kozmetikai termék és „pillás" kellék közül válogathatunk. Mint azt az egyik tervezőtől, Tótszabó Tamástól megtudhattuk, a műszempilla dobozkákat tartó sínes akasztórendszer teljesen egyedi tervezésű és gyártású, és többezer termék helyezhető rá fel – igen, a képen jól látszik, még színes műszempillák is akadnak.
A szalon – ezt az irodát tulajdonképpen nevezhetjük szalonnak is – másik legfontosabb helyisége az oktatótér, mely az előbb leírt bejárati helyiségből nyílik. Az oktatótérben kaptak helyet a különleges „pillázó" ágyak, ahol a tanulók élőben elsajátíthatják a szempilla- és szemöldöképítés, és a szempillalifting fortélyait. A cég csak a kiscsoportos oktatásban hisz, ezért csupán négy ilyen ágy található a helyiségben. A térben láthatunk még egy szintén négy fő számára kialakított sminkpultot is, melynek lámpákkal felszerelt tükrei egyedi gyártásúak, pont ilyen ugyanis nem volt kapható.
Mivel nem csak üzletről és oktatóközpontról beszélünk, hanem a márka magyarországi székhelyéről is, az iroda és a tárgyaló is elengedhetetlen. Ezeket magasan elhelyezett ablakokkal megnyitott falak, illetve üvegfalak választják el a fő tértől, aminek köszönhetően kellően elszeparálódnak az oktatás esetleges zajától, mégis megmarad a loft jellegű tér nyitott hangulata. Természetesen egy otthonos teakonyhát és mosdókat is kialakítottak.
A belső térnél fontos volt a barátságos, nőies hangulat, ám a Best Lashes&Brows arculati elemeinek használata volt az elsődleges cél. A márka jól bevált arculata nőiesen finom és elegáns, a színekben a púder rose-gold és a bézs pezsgőszín dominál, így az üzletbelsőben is ezek a színek figyelhetők meg. Viszont a lágy hatást jól ellensúlyozza az ipari épületként emelt Gizella Malom hangulata. A tégla és a látszóbeton indusztriális jelleget ad, mely a feminin elemekkel kombinálva egyszerre kelt nyers és puha, ipari és otthonos hangulatot. A bézs és a rózsaszín mellett megjelenik a halványszürke, az antracit és a fekete is, melyek izgalmas kontrasztot eredményeznek. A „lágy indusztriális" hangulatot erősítik a láthatóvá tett, ám bézsre fújt gépészeti elemek, és a fekete és arany színű világítótestek is. Ezáltal a belső tér stílusa ugyanolyan komplex, mint a funkciója.
Paár Eszter Szilvia