Design/Formatervezés

Organikus irodadesign és fejlett munkakultúra

2010.06.28. 11:28

Szerencsés és ösztönző helyzet, mikor a tervezők szívesen azonosulnak a megbízói elvárásokkal, ráadásul még szinte teljesen szabad kezet is kapnak. A willbedesign fiatal csapata könnyen kiélhette kreativitását az Albemarle budapesti irodájának tervezésekor.

Az Albemarle projekttel könnyű volt azonosulni; fenntarthatóság, természetközeliség, ergonómia, csapatmunka, transzparencia, a leendő dolgozók jó közérzete – ezek mind megrendelői szempontok voltak. Fontos, hogy a megrendelő cég filozófiája és fő gondolatisága tükröződjön a belső térben. A tervezés első néhány hete erről szól: egy hullámhosszra hangolódni.

 

 

 

A központi motívum egy organikus falplasztika, amely a recepció hátfalán jelenik meg. Ez a formai elem lett a designkoncepció alapja. A belsőépítészeti koncepció magja – az alaprajzi elrendezés szerint is – az iroda nappalija, a „gamezone”. A letisztult, organikus, minimalista és transzparens design a természetből veszi az inspirációt – az erdő, a levél, az alga absztrakt mintázatban jelennek meg hangulati elemként. A felhasznált anyagok között találunk természetes növényi rostú tapétát és vízbázisú struktúrfestéket. A meghatározó színek az irodahelyiségekben meleg barna tónusok a falakon és avokádózöldek a székeken, fehér bútorokkal kiegészítve. A padlószőnyeg avarhatású.

Az iroda tervezésénél közös tervezői-megrendelői prioritást élvezett a központi pihenőzóna és nyitott konyha kialakítása. Ez a tér tulajdonképpen, mint egy nagy „játszószoba” funkcionál. Különleges belsőépítészeti feladat közösségi teret, mint lakást tervezni: a munkahely - mivel az emberek többsége ott tölti el napjának legnagyobb részét - a második otthon szerepét tölti be. A környezetnek egyszerre kell segíteni a koncentrált munkát, pihenőidőben a teljes kikapcsolódást és a feltöltődést.  Az irodai székek kiválasztásánál az esztétikai szempontokon túl a kényelem a legfőbb szempont. A háttámlák optimális rugalmassága és az ülésmélység személyre szabottan állítható.

 

 

 

Ismert volt az alkalmazottak száma és a kialakítandó funkciók (konferencia, tárgyaló, tréningszoba, recepció, vezetői irodák). Akadtak négyzetméterből fakadó adottságok, amelyekkel együtt kellett élni; néhány felülethez az irodaház egységes belsőépítészeti arculata végett nem nyúlhattunk. Összességében azonban nagy tervezői szabadságot kaptunk.

Fontosnak tartjuk a kortárs magyar művészet belső tereinkben való megjelenítését. A művészekkel együtt gondolkodtunk, ők pedig alkotói szabadságukkal élve, a természetből ihletet merítve készítették el a műveiket az irodába. Horváth Dániel festménye a vezetői szobába, Rigler András szobra a recepciós pultra készült.  Szeretjük, ha tereinkben a képzőművészet és a design összeolvad – így a műalkotások mellett olyan ikonikus bútorok is a tér részévé váltak, amelyek maguk is műtárgyak, és nagy múltra tekintenek vissza (Charles Eames mesterművei, a Sarinen és Eames tervezte Organic Chair, George Nelson 50-es években tervezett faliórái). Így ötvöződött a mai formatervezés az 50-es évek bútoraival, a tradíció a kortárs designnal és képzőművészettel.

Gáti Anna


projekt neve: Albemarle Iroda

vezető tervezők: Gáti Anna, Gyarmati Ágoston, Szegő Gábor

építész munkatársak: Dudás István, Finta és Társai Építész Studio

építészet: Finta és Társai Építész Studio

belsőépítészet: willbedesign

tervezés éve: 2009

kivitelezés éve: 2010

megbízó: Albemarle Magyarország Kft.

generálkivitelező: HOCHTIEF Development Hungary Kft.