2. díj: 3. sorszámú pályamű
Vezető tervezők: Halas Iván, Baranyai Bálint
Szakági tervező: Deák Adrien
Munkatársak: Pintér István, Lukács Árpád
Pályamű a pályázati kiírásban tervezési feladatként meghatározott területek közötti gyalogos és kerékpáros közlekedésre elfogadható javaslatokat ad. A Zsolnay Vilmos utca átalakításánál javasolt mindkét oldali sűrűs fasor telepítése árnyékoló, levegőszűrő hatása miatt kedvező.
A Zsolnay Vilmos utca- Felsővámház utca- Diósi út csomópontjának átalakításával tervezett körforgalom jó megoldás, a kifelé irányuló forgalmat szökősávok segítik.
A Király utca forgalmát nem vezeti ki a Lánc utcára, hanem déli irányban levezeti a Lánc utca – Koller utcai csomópontra így a kiírásban megkívánt gyalogos preferenciát ugyan nem veszi figyelembe, viszont a javasolt forgalmi renddel egy jól használható L alakú összefüggő gyalogosteret alakít ki, melyet nagyméretű vízfelülettel, tematikus szoborcsoporttal gazdagít. A parkolóház bejáratánál tervezett körforgalom rossz megoldás, a merőleges parkolás elhibázott, a tér használhatóságát csökkenti. Az egyirányú gépjármű és kétirányú kerékpáros közlekedést biztosító Egyetem utcában a kétoldalú fasor pótlásával az utca vizuális megjelenését javítja.
A 48-as téren a növényzet megtartásával és a közlekedő utak organikus vonalvezetésével a tér parkjellegét hangsúlyozza, azonban az emlékművek környezetében tervezett burkolatok felületének nagysága, anyaghasználatának és raszterképzésének sokfélesége zavaró, nem indokolt.
A Balokány-ligeti tó partján a meglévő mészkő lépcsősorok felújítása, megtartása jó gondolat, a Szent koronát mintázó virágágyás visszaállítása a téri szituáció megváltozása miatt vitatható.
A Zsolnay Gyár előtt kialakítandó információs toronyra adott javaslata nem elfogadható.
A pályamunka több plasztikus elemet tartalmaz, melyek közül a Zsolnay Negyed felé vezető útirányokat jelző „Zsolnay ösvényen” elhelyezett térkövek gondolata figyelemre méltó.