Technológia

Rugalmas beléptető megoldások szolgáltatott irodai felhasználásra

2014.12.01. 12:36

A szolgáltatott irodákra jellemző flexibilis bérlési lehetőségek, az ehhez társuló magas minőségi elvárások és persze a maximális biztonság hívta életre azt a projektet, amely a müncheni Performance Buildings szárnyai alatt, az ASSA ABLOY közreműködésével valósult meg. 

A projekt átadása után mindössze 6 hónap alatt megtérülő beléptető megoldás változatos formában – a bérlők igénye szerint – kínál biztonságos azonosítást és beléptetést, akár érintés nélkül mobiltelefon használatával.

A rendszerintegrációval foglalkozó Performance Buildings specialitása a minőségi szolgáltatott irodák 21. századi technológiával történő felvértezése. Legutóbbi megbízásuk keretében a szintén müncheni Design Offices szolgáltatott irodaház technológiai infrastruktúrájának tervezését és kialakítását végezték el. Ennek során az egyik legnagyobb kihívást a beléptető rendszer kiválasztása okozta, mellyel szemben a következő komplex elvárások fogalmazódtak meg:

  • Maximális biztonság.
  • Rugalmas bővíthetőség a jövőben.
  • Az IP alapú integráció révén költséghatékony megvalósítás.
  • Nyílt programozói felület az egyedi igények kiszolgálására.
  • Egyedi konfigurációs lehetőségek és széles körű azonosítási eszköztámogatás (érintésmentes közelítő kártyák, chipkártyák és NFC-képes mobiltelefonok).

A megoldás

A Performance Buildings számos piaci szereplő megoldását megvizsgálta, de a végső döntés egyértelműen az ASSA ABLOY-hoz tartozó HID Global mellett szólt – egyedül ez a rendszer biztosította az összes feltételt. A kiválasztott rendszer lelke az EdgeReader® ERP40 IP alapú kártyaolvasó, mely sokkal többre képes, mint pusztán kártyák segítségével ajtókat nyitni. „Az iroda informatikai infrastruktúrájához illesztve képes arra is, hogy azonosítás után a felhasználó kezelje a világítást, a klímát vagy éppen az audiovizuális rendszereket” – mondta Ónody Csaba, az ASSA ABLOY Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Ezt egészíti ki a multiCLASS SE® kártyaolvasó, amely gondoskodik az irodabérlők által igényelt változatos beléptető technológiák rugalmas kezeléséről, így például az érintésmentes közelítő kártyák, chipkártyák és akár még az NFC-képes mobiltelefonok rendszerbe integrálásáról és használatáról is. A látogatók kényelmes, ugyanakkor biztonságos beléptetését támogatja még az épületben elhelyezett érintőképernyős rendszer is, melyet szintén az EdgeReader® kezel.

Honnan tudjuk, melyik beléptető a legjobb számunkra?

A megfelelő beléptető rendszer kiválasztása során a legfőbb szempontok az elérni kívánt biztonsági szint, a felhasználás jellege, valamint a telepíthetőség.

Amennyiben csak néhány nyílászárót akarunk védeni egy irodán belül, és nincs szükség a személy azonosítására, illetve a központi menedzselésre, úgy a kódkilincs lehet az optimális választás, mely meglévő ajtókra is egyszerűen telepíthető.

Magasabb biztonsági igény esetén a SMARTair nyújt ideális megoldást. Ez egy önálló beléptető rendszert alkotó, 13,56 MHz-es RFID technológiával működő elektronikus kilincspár, amely akár offline vagy vezeték nélküli rendszerben „online” is használható.

A legkifinomultabb igényeket is képes teljesíteni a cikkünkben is bemutatott HID beléptető, mely könnyedén integrálható a meglévő informatikai rendszerbe. Működése megbízható, felhasználási területei szerteágazóak. Az HID termékei a legmagasabb színvonalat képviselik.

Vannak speciális kiegészítő megoldások, melyek a már kialakított irodák számára biztosítanak egyszerű bevezetést: az Aperio például lehetővé teszi mechanikus zárak vezeték nélküli csatlakoztatását új vagy meglévő beléptető rendszerekhez az ajtó módosítása nélkül.

Léteznek kifejezetten szállodai felhasználásra készült beléptető megoldások is. Ilyen például a VingCard, mely képes online és offline üzemmódban is működni.

Amennyiben nem tud választani a lehetőségek közül, és szívesen konzultálna szakértővel, vegye fel velünk a kapcsolatot!

(x)