Guangdong tartomány déli részén, a Gyöngy-folyó torkolatának keleti partján fekvő Shenzen Kína egyik legjelentősebb ipari és turistaközpontja. A Hong Konghoz közel eső város fekvése számos előnnyel bír a gazdasági fejlődés szempontjából.
A shenzeni nemzetközi repülőtér új terminálja a város kapujaként funkcionál majd. A légiutasok első és utolsó benyomása a városról a repülőtéren keresztül alakul ki. A shenzeni T3 terminál pozitívan befolyásolja majd a turisták valamint a kínai és a külföldről érkező üzletemberek Shenzenről kialakult képét. A Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér elrendezése a világszínvonalú utazási szolgáltatásoknak megfelelően került megtervezésre, és a következő területeket szolgálja ki a jövőben:
- nemzetközi szolgáltatás
A T3 terminál nemzetközi légiforgalmi kapuként funkcionál Kína és a világ többi országa között.
- belföldi szolgáltatás
Peking, Shanghaj és Guangzhou után a Shenzen Baoan Kína negyedik legnagyobb repülőtere, amely az országon belüli légiutakat is kiszolgálja. A nemzetközi és a belföldi járatok közötti átszállások megkönnyítése a kínai városok fejlődésére is hatással lesz.
- regionális szolgáltatás
Shenzen 3.5 órás repülési körzetében több mint 40 egymillió feletti lakossal rendelkező város fekszik. Ennek köszönhetően Shenzen remek középpont a regionális járatokhoz. A környező városokból utazók Shenzenen keresztül el tudják érni a nemzetközi járatokat, de a többi ázsiai városba is egyszerűen eljuthatnak.
A repülőtér tervei helyi anyagok felhasználásával, a funkcionalitás és a költségtakarékosság figyelembevételével készültek. Az épület terveinek elkészítése és a kivitelezés rendhagyó módon mindössze néhány év alatt lezajlik. A T3 nemzetközi terminál építése három szakaszban történik:
1. fázis (2015-ig)
Az első szakaszban elkészül a 63 kapuval rendelkező terminál, a közlekedési rendszer, a parkoló, a tájrendezés és egy bevásárlóközpont.
2. fázis (2025)
A vasúti csatlakozás ebben a fázisban készül el. Az első fázis bővítéseként továbbá ebben a szakaszban épül meg az első várócsarnok, a kapukkal és a vonatforgalommal összeköttetésben.
3. fázis (2035)
Az utolsó szakaszban zajlik a repülőtér nyugati oldalának fejlesztése. A bővítéseken túl további várócsarnokok épülnek, és a fejépület üveghomlokzattal és üvegfedésű tetővel is kiegészül.
képek és szöveg: Fuksas Architects
Projekt menedzser: Christian Knoll és Fang Tian
Római építész tervezői csapat: Annunziata Del Monaco, Kai Felix Dorl, Alessandro Miele, Serena Mignatti, Florencia Munoz, Yeol Park, Grazia Patruno, Francesco Schiavello, Junseung Woo
Párizsi építész tervezői csapat: Alvaro Alzerreca, Amata Boucsein, Jan Horst, Alexander Hugo, Rocco Valantines
Belsőépítészet: Giulio Patrizi, Farshid Tavakolitehrani, Giuseppe Zaccaria
Makettek: Nicola Cabiati, Vincenzo Del Monaco, Flor Olivares, Marco Roma, Frauke Stenz, Lorena Tiziana Vacirca