Közélet, hírek

Teljes körű felújításon esik át a Hungaroning

2024.12.20. 13:52

2026-ban lesz a Formula 1-es Magyar Nagydíjnak otthont adó Hungaroring negyvenedik születésnapja, addigra teljes körű felújításon esik át a létesítmény, ugyanakkor a legendás versenypálya eredeti nyomvonala megmarad. A 40. Magyar Nagydíjra készülve több részlet is kiderült a Hungaroringen zajló fejlesztési program jelenlegi szakaszáról.

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy feszített tempóban zajlott az építkezés és annak finanszírozása is, ez a hazai építőiparban is mérföldkőnek tekinthető. Elmondta, hogy a főbejárat, a műveleti operatív központ, valamint az új irodaház átadás előtt van, a jövő nyári futamon ezek már aktívak lesznek. Kifejtette, a soron következő Magyar Nagydíj lesz a legizgalmasabb, mivel az építkezés közben, annak szüneteltetésével kell megrendezni az eseményt. Az elmúlt években a teljes hétvégére kivetítve több, mint 300 ezres közönséget vonzott a helyszínre a Magyar Nagydíj, amely az ország egyik legnagyobb sport és turisztikai eseménye.

„Addigra szerkezetkész lesz a főépület, és a fedett főlelátó is áll majd, a legnagyobb rizikót az jelenti majd, hogy a versenyirányítási központ és a sajtóközpont ideiglenes megoldással áll majd rendelkezésre" – mondta el. Gyulay Zsolt közölte, hogy az állandó lelátókra szinte az összes jegyet eladták már, sőt, elkezdték az ideiglenes lelátókra szóló belépők értékesítését is. A tavalyihoz képest számszerűen körülbelül öt százalékkal kevesebb jegyet adtak el a hasonló időszakban, ugyanakkor bízik benne, hogy a jövő nyári versenyhétvége is teltházas lesz a Hungaroringen.

A kivitelező konzorcium részéről Juhász Zoltán, a Market Építő Zrt. műszaki igazgatója osztott meg részleteket. „Egy olyan kivételes pillanatnak lehetünk részesei, amely érdemben meghatározza a jövő magyar motorsportját, egyúttal szentesíti annak gazdag hagyományait is. A Market Építő Zrt. és a Bayer Construct Zrt. számára hatalmas megtiszteltetés és egyben inspiráló szakmai kihívás a Hungaroring átalakításán dolgozni. Nem kevesebbet vállaltunk, mint azt, hogy a pálya és a Formula 1-es versenyek színvonalához méltó ütemet diktálunk a kivitelezésben is, amivel garantáljuk, hogy a következő futamok professzionális lebonyolításához minden feltétel adott legyen. Mindannyian tudjuk, hogy egy ekkora beruházás nemcsak technikai felkészültséget, hanem kivételes csapatmunkát és szervezést is igényel – a Bayerrel való együttműködésünk valamennyi itt felsorolt értéket a magáénak tudhatja."

A területen jelenleg 564 fő dolgozik, hogy a főépület alapozásakor lefúrtak 641 db cölöpöt, a főlelátó esetében pedig 730 db cölöpöt. Bedolgoztak 20.885 m3 betont és 4.793 tonna betonacélt. A főépületben 2 km védőcsövet építettek be, míg a főlelátó épületébe 3 km betonba süllyesztett védőcsövet, a versenyirányítási rendszer részeként pedig 8 km kültéri alépítményként földárokba telepített védőcsövet helyeztek el. A megmozgatott föld mennyisége a bevágásnál 99.800 köbméter, a töltés építésénél 33.875 köbméter.

Kétszázötven nappal a 40. Magyar Nagydíj rajtja előtt időkapszulát helyeztek el a Hungaroring leendő új főépületének alapjában, amiben egy 1986-os és egy friss Nemzeti Sport került bele, előbbiben az első magyarországi F1-es futam tudósítása, utóbbiban pedig a felújítás állapotáról írt cikk olvasható. Az újságok mellett a régi főépület egy darabja, valamint egy porcelándísz is található a kapszulában, amelybe a Gyulay Zsolt által írt és a létesítmény jövőbeli elnökének címzett, 2064-re szóló, személyes hangvételű levél is helyet kapott. 

Forrás: Hungaroning Média