A magyar tulajdonban lévő vállalkozás a kilencvenes évek közepén robbant be a betoncserépgyártásba újra, Bólyon lévő gyárukkal. A korszak családi házas építtetői divatjához illeszkedően, és az olasz készítésű gyártósor eredetére utalóan választották a Mediterránt, mint cég és márkanevet. A név a stílust is jelentette akkor, az alacsony hajlásszögű tetők mediterrán stílusú cserepei egyre nagyobb arányban kerültek ki a Mediterrán Magyarország Kft. gyártósorairól.
A termékkínálatban hamarosan megjelentek a klasszikus hódfarkú cserepek is, majd a modern vonalvezetésű, minimalista vágott sík cserepek, a színválaszték pedig kibővült a sötét tónusú színekkel is. A mediterrán stílustól mind a hagyományos, mind a modern irányba kiterjesztették kínálatukat, amit a régi márkanév, a Mediterrán már nem tudott lefedni, inkább korlátként, mint lehetőségként kezdett viselkedni. Termékeinek forma és színvilága a mai napig őrzi a Kárpát-medence jellegzetes világát és hangulatát, mindamellett a fejlesztések révén az új termékek egy modern, éghajlattól független mai stílust is megjelenítenek. A piaci folyamatokat és a termékkínálat bővülését is nyugtázva, a cég vezető márkanevét most TERRÁN-ra változtatták.
„Bízunk benne, hogy ez a cégünk piaci erejét és pozícióját tükröző változás nemcsak számunkra, hanem a kölcsönös előnyök mentén partnereink számára is további pozitív változásokat indukál." – mondta a bejelentés kapcsán Gódi Attila ügyvezető. "Az új brandnév csak a külső változására vonatkozik, a tartalom és a minőség, az innovatív technológiák használata és az értékállóság, amit a cég az 1920-as megalakulás óta képvisel, változatlan marad. Az újításoknak köszönhetően létrejött technológiai bázis hosszú távon stabil alapot nyújt vevőink kiszolgálására, és piacaink további bővítésre is."
A 9 évtizedes múltra visszatekintő családi vállalkozás 2014-ben piacvezető pozícióba került a betoncserép gyártásban, nagyjából a piac 40%-át mondhatják magukénak. Jelenleg összesen 175 főt foglalkoztatva 4 gyárral, 5 értékesítési központtal, 8 ország piacát látják el tetőcseréppel. Éves árbevételük cégcsoport szinten meghaladja a 7 milliárd forintot. A recesszió ellenére a cég jelentős, 12 %-os növekedést tudott felmutatni mind gyártott és eladott darabszám, mind árbevétel vonatkozásában. Az elmúlt 10 év során a régióban három új gyárat is avatott a bólyi központú cég: 2004-ben Farkasdon, 2008-ban Kunszentmiklóson, 2012-ben pedig a cég székhelyén kerültek átadásra automata gyártósorral felszerelt cserépgyáraik.
A gyártás mellett az oktatásra is figyelmet szentel a piacvezető. A Terrán mind a kivitelezők, mind a tervezők szakképző és felsőoktatási intézményeivel kapcsolatban van. Ezen túl két saját oktatóbázissal is rendelkezik, Bólyban és Kunszentmiklóson, ahol a cég szakemberei folyamatosan tartanak továbbképzéseket, melyeken a hazai fiatalok mellett a cég horvátországi és erdélyi partnerei is rendszeresen részt vesznek. Az idei képzési szezonban mintegy 200 hazai szakember, megközelítőleg 500 határon túli, valamint kb. 100 diák számára nyílt lehetőség részt venni a cég által tartott képzéseken. A termekben az oktatáshoz használható tetőmakettek is rendelkezésre állnak, melyeken a résztvevőknek lehetőségük van megismerni a problémás csomópontokat az elméleti oktatást követően.
Az idei szezonban az oktatást a Terrán kiterjeszti a vásárlókra, végfelhasználókra is. Egy tetőfelújításnál számos kérdés felmerül, melyekre a megfelelő válasz elengedhetetlen ahhoz, hogy az új tető ne csak szép, de tartós is legyen. Ha a munka megkezdése előtt nem történik akkurátus döntés előkészítés, akkor a kivitelezés akár a többszörösébe is kerülhet. A Terrán Tetőfelújítási Tudástárat készített az érdeklődőknek, ami hamarosan elérhető lesz honlapjukon is. A Tudástár, számos tetőfelújítással kapcsolatos kérdésre ad választ, megkönnyítve ezzel a folyamatot, az ajánlatkéréstől a megvalósulásig.
A Tudástár alapvetően a következő kérdésköröket járja körül:
A Terrán új termékkel is jelentkezett az idei Construmán, egy kifejezetten felújítóknak szánt, a szokásosnál kisebb súlyú tetőcseréppel. A Synus speciális szinusz formája lehetővé teszi, hogy kedvezőbb súlya mellett ugyanazzal a teherbírással rendelkezzen, mint a cég bármely másik terméke – tehát statikailag előnyösebb. A tetőcserép megfelelő súlya a viharállóságban, védelemben, de akár a hangtompításban és a hőszigetelésben is fontos szerepet játszik.
„Ezt a terméket a tetőfelújításra terveztük, ezzel is reagálva az építőipari piacon felmerülő igényekre. Fontos számunkra, hogy összekapcsoljuk közel egy évszázad tapasztalatát, a modern kor innovatív szakmai tudásával, ezzel alakítva folyamatosan megújuló és bővülő termékkínálatunkat.” – mondta Gódi Attila ügyvezető.
Lányi András