A várostervezés hatóköre kiterjed a térszerkezet alakítására, a közterületek és zöldfelületek mennyiségének és használatának szabályozására, a közlekedési, parkolási gondok enyhítésére. Emellett figyelembe kell venni a közművek minőségét, vagy olyan környezeti adottságokat, mint a talajminőség. A kiindulópontot mindig az adott terület jelenlegi helyzetének, történelmi fejlődésének elemzése jelenti.
A Józsefváros esetében feltűnő jellegzetesség, hogy éles különbségek húzódnak meg az egyes részterületek között, valamint az a kiegyensúlyozatlan állapot, amely a főútvonalak és a mellékutcák eltérő beépítettségéből adódik. A nagyvárosra jellemző, komfortosabb körülményeket biztosító épületállomány csak a forgalmasabb utak mentén, illetve a belső józsefvárosi területeken fedezhető fel. Jóval gyengébb minőségű, öregebb, és éppen ezért gyorsuló ütemben romló házak találhatók a főútvonalaktól távolabb. Bizonyos részek pedig - például a külső józsefvárosi iparnegyedek - funkciójukat vesztették.
A tervezés feladata volt a leromló területek fővárosi szintre való emelésének elősegítése, megújuló képességük visszaadása. A térszerkezetet a városi szövet védelme és megtartása mellett óvatosan át kellett alakítani. A városszerkezetbe való legerősebb beavatkozás a Corvin-Szigony projekt területén történik, a Corvin mozitól a Szigony utcáig vezető sétány kialakításával.
A lebontásra kerülő épületek egybefüggő, igen leromlott állapotú részt képeztek. Helyükön a negyedet megújító fejlesztés indulhat, amelynek jótékony hatása kisugárzik majd a szomszédos területekre. A gócpont felszámolásával kialakul egy új közterület, amely megváltoztatja az eddigi közlekedési feltételeket, hiszen forgalomtól elzárt övezet lesz, növeli a környék parkjainak számát, új típusú parkolóhelyeket létesít, hozzájárul a terület funkcióváltásához is, valamint nagyvároshoz méltó épületállomány kialakítására ad lehetőséget.
A rehabilitáció programterve kiemelten foglakozik a zöldfelületek mennyiségének, a játszóterek számának növelésével, amelyet egyrészt városi terek felújításával, másrészt belső kertek kialakításával szeretnének elérni. Mivel a Rév8 a városi élet fontos színterének tartja az utcát, igyekszik ezt minél kellemesebbé tenni. Ezért az egyes városrészeket gyalogutakkal kötik össze, a forgalmasabb utcák mentén pedig fasorokat ültetnek.