Technológia

Világszínvonalú közlekedési koncepció a TóPARKban

2008.06.11. 08:56

A fővárosban és környékén ma már általánosnak mondható közlekedési anomáliákra számos szakmai szervezet keresi a megoldást. A Budapest nyugati kapujában felépülő TóPARK megálmodója, Petrovszky Gábor mutatta be az új városközpont közlekedésszervezési terveit és infrastruktúra koncepcióját.

A fővárosban és környékén ma már általánosnak mondható közlekedési anomáliákra számos szakmai szervezet keresi a megoldást. A szakma egybehangzó véleménye szerint az infrastruktúra fejlesztése mellett a tömegközlekedés jóval nagyobb mértékű bevonása és a hatékonyabb közlekedésszervezés jelentheti a megoldást. A Budapest nyugati kapujában, 176 hektáron felépülő TóPARK megálmodója és fejlesztőjének – a Walker and Williams Investment Group – alelnöke, Petrovszky Gábor mutatta be az új városközpont közlekedésszervezési terveit és infrastruktúra koncepcióját, amely a fejlesztés belső közlekedésének kiépítése mellett a régió számára is nagy előrelépést jelent.

 

A TóPARKnak megvan az az adottsága, hogy a belvárosba tartó csúcsforgalommal mindig ellentétes irányban haladnak az ide érkezők, így rengeteg stresszt és időt spórolnak meg munkába menet és hazafelé is, ami nagy előnyt jelent. A kedvező adottság természetesen közel sem elég a napi többezres forgalom zökkenőmentes működéséhez, szükségesnek tartjuk a TóPARK környezetében a közlekedési infrastruktúra jelentős fejlesztését, emellett egy önálló, koncepciót is kidolgoztunk, amely a TóPARK területén koordinálja a gyalogos- és járműforgalmat. Ebben nagy hangsúlyt fektetünk a tömegközlekedés fejlesztésére, és minden esetben a környezettudatos, világszínvonalú technológiákat preferáljuk. Ez az átgondolt, modern koncepció biztosítja a városközpont kiváló megközelíthetőségét. – nyilatkozta az ingatlanszakember.
 
 
Az autósok több új autópálya lehajtó építésével juthatnak el a városközpontba, amelyek a terület egymástól távol eső pontjain helyezkednek el. Ösztönözni kívánják továbbá az elővárosi tömegközlekedést, ezért P+R parkolók épülnek a terület DK-i részén, közvetlenül a vasúti pályaudvar mellett, így innen vonattal folytathatják útjukat a belvárosba tartók.
 
A15-20 perces járatsűrűség folyamatos, megbízható és kiszámítható közlekedési lehetőséget biztosít. A MÁV-val előrehaladt tárgyalásokat folytatnak ennek megvalósítására. Távlati terveik között szerepel Magyarország első, nemzetközi gyorsvasútjának megépítése is. Ezzel egy időben, a BKV-val is elkezdték az egyeztetést. A buszjáratok jelentős sűrítésével, és a jelenlegi járatok útvonalának módosításával biztosítják a megközelíthetőséget a belvárosból. A buszok többsége környezetbarát, elektromos üzemű, és napelemes rásegítéssel működik majd.

A fejlesztő példáját feltehetően sokaknak kell majd követnie a jövőben, hiszen a légszennyezettség és zsúfoltság lassan élhetetlenné teszi a fővárost, ebből pedig nincs más kiút, mint egy átgondolt, fejlett, a tömegközlekedést jelentősen fejlesztő és integráló, környezettudatos koncepció.

További információ: www.topark.eu/