építészet : környezet : innováció
Bán Ferenc rajza

Rákóczi út, mi lesz veled?

fovarosi.blog.hu: Sajnos a Rákóczi út 7. inkább ritka kivételnek, mint szabálynak mondható a Rákóczi úton. Ma a Rákóczi út egy tranzitfolyosó. A 80-as években még egészen jó forgalmú üzletek voltak itt, a 90-es évekből emlékszem a Kleider Bauer üzletekre. Aztán évről évre egyre lerobbantabb lett a kép: sok a bezárt üzlet, az első emeleti lakások egyre nagyobb hányada áll üresen, és a meglévő üzletek sem Kleider Bauerek, hanem inkább csak majdnemmindenszázforint meg használt ruha van.

Sajnos a Rákóczi út 7. inkább ritka kivételnek, mint szabálynak mondható a Rákóczi úton. Ma a Rákóczi út egy tranzitfolyosó. A 80-as években még egészen jó forgalmú üzletek voltak itt, a 90-es évekből emlékszem a Kleider Bauer üzletekre. Aztán évről évre egyre lerobbantabb lett a kép: sok a bezárt üzlet, az első emeleti lakások egyre nagyobb hányada áll üresen, és a meglévő üzletek sem Kleider Bauerek, hanem inkább csak majdnemmindenszázforint meg használt ruha van. És ebbe ékelődik be egy-egy ritka kivételként egy-egy új irodaház, egy-egy felújított szálloda. Az összkép igencsak lehangoló, és ma senkinek nem jut eszébe, hogy üres órájában pont arrafelé sétálgasson.

A Rákóczi út átka, hogy néhány évtizede főutat varázsoltak belőle. Körgyűrű építése helyett a Rákóczi út - Erzsébet híd - BAH csomópont - M1-M7 kelet-nyugati tengely közlekedési célú fejlesztése volt a cél. És ez az irány mára teljesen bebukott - nem véletlen hallani annyit az "emnullás"-ról. Mit kellene tenni? Át kellene rendezni a forgalmat. Idén nyár végén átadásra kerül az M0 északi hídja. Ide szeretnék minél erősebben "kiűzni" a tranzitforgalmat, és a teherautós forgalmat. (A Szabadság híd átadása után pedig azonnal elkezdődik a Margit híd felújítása.) Ezzel részben tehermentesíthető lenne a belvárosi forgalom. 2010 után lehet érdemi lépés az ügyben - ekkorra lesz M0 híd (2x2 sáv, ami 2x3-ra bővíthető), felújított Margit híd és Szabadság híd, és az M0 déli hídja is bővül 2 sávval. Ez 6 új sávot jelent az autósoknak, és ehhez még hozzá lehet adni a 2013/2014/2015... évben átadásra kerülő 4-es metró forgalmi kapacitását. Ez az extra Duna-keresztezési kapacitás adja a lehetőséget arra, hogy a Rákóczi úton is végre csillapítani lehessen a lakót és kereskedőt egyaránt elűző túlzott gépjárműforgalmat. Végleges döntés még nincs, költségvetés sincs hozzárendelve, egyelőre az ötletelés szintjén tartanak a tervek...

A teljes cikk: http://budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2008/07/02/Rakoczi_ut_mi_lesz_veled/

 

vélemény írásához jelentkezzen be »