Egyéb cikkek

Sopron, Várkerület pályázat

1/12

Tervlap

Tervlap
Tervlap
Tervlap
Tervlap
Sopron, Várkerület - Bástya tér
Sopron, Várkerület - Bástya tér
Sopron, Várkerület - Bástya tér
Sopron, Várkerület - Kisvárkerület
Sopron, Várkerület - Kisvárkerület
Sopron, Várkerület - Kisvárkerület
Sopron, Várkerület - Kisvárkerület
Sopron, Várkerület - Bástya tér
Tervlap
Tervlap
Tervlap
Tervlap
Sopron, Várkerület - Bástya tér
Sopron, Várkerület - Bástya tér
Sopron, Várkerület - Bástya tér
Sopron, Várkerület - Kisvárkerület
Sopron, Várkerület - Kisvárkerület
Sopron, Várkerület - Kisvárkerület
Sopron, Várkerület - Kisvárkerület
Sopron, Várkerület - Bástya tér
1/12

Tervlap

Sopron, Várkerület pályázat
Egyéb cikkek

Sopron, Várkerület pályázat

2009.12.09. 06:25

A megvételben részesült 22. számú pályamű szerzői: Kruppa Építésziroda Kft. - Ráth Miklós, Weninger Klára, Hundt Péter; Albízia Környezettervező Iroda - Barna Eszter, Böröczki Katalin, Végh Dóra, Győrfi Réka, Pej Kálmán

Megvételben részesült 22. számú pályamű
szerzői:
Kruppa Építésziroda Kft.
- Ráth Miklós, Weninger Klára, Hundt Péter
Albízia Környezettervező Iroda
- Barna Eszter, Böröczki Katalin, Végh Dóra, Győrfi Réka, Pej Kálmán  

 

Tervlap
1/12
Tervlap

Tervlap
2/12
Tervlap

Tervlap
3/12
Tervlap

Tervlap
4/12
Tervlap

Sopron, Várkerület - Bástya tér
12/12
Sopron, Várkerület - Bástya tér

Sopron, Várkerület - Bástya tér
5/12
Sopron, Várkerület - Bástya tér

Sopron, Várkerület - Bástya tér
6/12
Sopron, Várkerület - Bástya tér

Sopron, Várkerület - Bástya tér
7/12
Sopron, Várkerület - Bástya tér


Sopron, Várkerület - Kisvárkerület
8/12
Sopron, Várkerület - Kisvárkerület

Sopron, Várkerület - Kisvárkerület
9/12
Sopron, Várkerület - Kisvárkerület

Sopron, Várkerület - Kisvárkerület
10/12
Sopron, Várkerület - Kisvárkerület

Sopron, Várkerület - Kisvárkerület
11/12
Sopron, Várkerület - Kisvárkerület

 

 


Részletes bírálat
A tér hasznosítását alapvetően jól oldja meg, de ez a terv sem foglalkozik a térfalak közötti szintkülönbséggel.

A Várkerület déli szakaszán még középre tervezett, egyirányú forgalmi utat a kisvárkerületi szakaszig fokozatosan kiszorítja a külső ívre. A vonalvezetés ugyan megfelel a szintkülönbség növekedésnek, de a problémát nem oldja meg.

A térmetszeteken a hibásan ábrázolt magassági adatokkal dolgozik, így nem születhet meg a szintugrás nélküli „faltól-falig”elvű térburkolás, különösen nem a középen vezetett, út felé lejtő térburkolatokkal.

Viszonylag kevés zöld és vízfelületet, kevés fát, annál több térburkolatot tervez.

A pályamű a legtöbbet bontó és legtöbbet építkező terv, mely részletes elemzés és megdolgozás alá vesz két fontos területet:

A rondella elől kibontja az OTP házat, melynek helyére egy keskeny, tűzfalat takaró épületet ill. egy laposan elnyújtott, földszinteset tervez, ezzel a meglévő és új építészeti elemek egyedülálló kompozícióját hozza létre, még jobban megmutatva a várfalat.

A kisvárkerületen tervez mélygarázst, amely a legjobb hely erre. Indokolt lehet az efölé tervezett épület is, melybe helyesen integrálja be a rámpát.

Részletes közlekedési elemzést ad a műleírásban, tömegközlekedési eszközként elektromos minibuszt javasol, mely támogatható javaslat.

Az ügyetlen formálású utcabútorok ellentétben állnak az alaprajzokon megjelenített, mai hangú vonalvezetéssel.

A terv megmutatta annak a lehetőségét, hogy lehet helyes arányokkal, igazolható módon a Várkerület mentén új építéssel, új funkciót létrehozni.

A Bíráló Bizottság a 22. számú pályaművet megvételben részesíti.               

Vélemények (0)
Új hozzászólás

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk