Világszínvonalú közlekedési koncepció a TóPARKban
A fővárosban és környékén ma már általánosnak mondható közlekedési anomáliákra számos szakmai szervezet keresi a megoldást. A Budapest nyugati kapujában felépülő TóPARK megálmodója, Petrovszky Gábor mutatta be az új városközpont közlekedésszervezési terveit és infrastruktúra koncepcióját.
A fővárosban és környékén ma már általánosnak mondható közlekedési anomáliákra számos szakmai szervezet keresi a megoldást. A szakma egybehangzó véleménye szerint az infrastruktúra fejlesztése mellett a tömegközlekedés jóval nagyobb mértékű bevonása és a hatékonyabb közlekedésszervezés jelentheti a megoldást. A Budapest nyugati kapujában, 176 hektáron felépülő TóPARK megálmodója és fejlesztőjének – a Walker and Williams Investment Group – alelnöke, Petrovszky Gábor mutatta be az új városközpont közlekedésszervezési terveit és infrastruktúra koncepcióját, amely a fejlesztés belső közlekedésének kiépítése mellett a régió számára is nagy előrelépést jelent.
A TóPARKnak megvan az az adottsága, hogy a belvárosba tartó csúcsforgalommal mindig ellentétes irányban haladnak az ide érkezők, így rengeteg stresszt és időt spórolnak meg munkába menet és hazafelé is, ami nagy előnyt jelent. A kedvező adottság természetesen közel sem elég a napi többezres forgalom zökkenőmentes működéséhez, szükségesnek tartjuk a TóPARK környezetében a közlekedési infrastruktúra jelentős fejlesztését, emellett egy önálló, koncepciót is kidolgoztunk, amely a TóPARK területén koordinálja a gyalogos- és járműforgalmat. Ebben nagy hangsúlyt fektetünk a tömegközlekedés fejlesztésére, és minden esetben a környezettudatos, világszínvonalú technológiákat preferáljuk. Ez az átgondolt, modern koncepció biztosítja a városközpont kiváló megközelíthetőségét. – nyilatkozta az ingatlanszakember.
Az autósok több új autópálya lehajtó építésével juthatnak el a városközpontba, amelyek a terület egymástól távol eső pontjain helyezkednek el. Ösztönözni kívánják továbbá az elővárosi tömegközlekedést, ezért P+R parkolók épülnek a terület DK-i részén, közvetlenül a vasúti pályaudvar mellett, így innen vonattal folytathatják útjukat a belvárosba tartók.
A fejlesztő példáját feltehetően sokaknak kell majd követnie a jövőben, hiszen a légszennyezettség és zsúfoltság lassan élhetetlenné teszi a fővárost, ebből pedig nincs más kiút, mint egy átgondolt, fejlett, a tömegközlekedést jelentősen fejlesztő és integráló, környezettudatos koncepció.
További információ: www.topark.eu/
07:32
akinek esetleg kétségei volnának, itt a Parlament Palotája (leánykori nevén a Casa Republicii - építette a nagy román diktátor
és a tóparki mása:
gratula!!!!
08:20
@bardóczi: szép párhuzam :-) kicsit a Mussolini diktálta Római városrész, az E.U.R. negyed is beköszön itt az ablakon. A befektetői "diktatúra" is a klasszicizáló stílusokra izgul?
15:37
amikor megnéztem a honlap nyitóoldalát és a belső "látványterveket", elsőre teljesen elborzadtam és a Causescu által épített bukaresti központ jutott az eszembe, majd elolvastam a "letölthető" (de a másolást már tiltó módon elmentett...haha) 32 oldalas brossúrát, minden világos lett:
"...a történelem során kialakult, Budapestet és az európai nagyvárosokat jellemző századfordulós eklektika követése a meghatározó vezérelv, közkedvelt ismert stílusok preferálásával..."
no ez sok mindent elárul az egész építészeti koncepcióról (ami a letölthető PR anyagból mindössze 3 oldalt tesz ki).
Javaslok a koncepciót kiötlő uraknak egy budapesti sétát (tudják, ott a Tóparktól nem messze található bazi nagy város), különös figyelemmel a századfordulós Budapest építészeti értékeire. El fognak csodálkozni.....
Vajon melyik magyar építésziroda adta a nevét ehhez a "szipiszupi, megatrendi" szörnyűséghez?
21:22
@anita: Valóban! Nem csodálom, hogy a házakról nincsenek képek... de tényleg ez kell a népnek??
07:12
@zim: valószínüleg ez kell a népnek, mivel, ha nem kellene, akkor nem érné meg megcsinálni, és a befektető ez esetben máshová tenné a pénzét. Egyszerű kereslet/kínálat. Bár néha a kínálat határozza meg a keresletet ("ez van, ezt kell szeretni", "ez most a menő/tuti"), és azthiszem itt jön be az építészek felelőssége...
07:26
@tewe: "Egyszerű kereslet/kínálat."
Nem teljesen, ha így lenne nem állna a projektekben a lakások 40 %-a évekig eladatlanul. A beruházási költség (építési m2 ár) többszöröséért árulják a lakásokat. Az üresen álló lakásokat megfizettetik a vevővel - haszonkulccsal - így minden rendben, lehet felszámolni a projektcéget.
(Beruházói számítások szerint pl. egy irodaépület esetében 30%-os kihasználtság esetében is megtérül a beruházás. A banknak, nem a városnak. Magyarországon ma a bankok tervezik a településeket. És ez nagy probléma.)
08:23
@barra: ez azzal együtt igaz, hogy néha a bankok szigorúbb feltételeket szabnak a zsigerből galambdúcot építeni akaró beruházóak, mint egy szabályozási terv. Volt már rá példa, hogy bank azért nem finaszírozott "lakóparkot", mert túl kicsik voltak a lakások, és jelenleg kínálati piac van, ahol a minőség jobban számít.