| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Technológia

Világszínvonalú közlekedési koncepció a TóPARKban

1/3

?>
?>
?>
1/3

Világszínvonalú közlekedési koncepció a TóPARKban
Technológia

Világszínvonalú közlekedési koncepció a TóPARKban

2008.06.11. 08:56

Cikkinfó

Támogatott tartalom

Vélemények:
7

A fővárosban és környékén ma már általánosnak mondható közlekedési anomáliákra számos szakmai szervezet keresi a megoldást. A Budapest nyugati kapujában felépülő TóPARK megálmodója, Petrovszky Gábor mutatta be az új városközpont közlekedésszervezési terveit és infrastruktúra koncepcióját.

A fővárosban és környékén ma már általánosnak mondható közlekedési anomáliákra számos szakmai szervezet keresi a megoldást. A szakma egybehangzó véleménye szerint az infrastruktúra fejlesztése mellett a tömegközlekedés jóval nagyobb mértékű bevonása és a hatékonyabb közlekedésszervezés jelentheti a megoldást. A Budapest nyugati kapujában, 176 hektáron felépülő TóPARK megálmodója és fejlesztőjének – a Walker and Williams Investment Group – alelnöke, Petrovszky Gábor mutatta be az új városközpont közlekedésszervezési terveit és infrastruktúra koncepcióját, amely a fejlesztés belső közlekedésének kiépítése mellett a régió számára is nagy előrelépést jelent.

 

1/3

A TóPARKnak megvan az az adottsága, hogy a belvárosba tartó csúcsforgalommal mindig ellentétes irányban haladnak az ide érkezők, így rengeteg stresszt és időt spórolnak meg munkába menet és hazafelé is, ami nagy előnyt jelent. A kedvező adottság természetesen közel sem elég a napi többezres forgalom zökkenőmentes működéséhez, szükségesnek tartjuk a TóPARK környezetében a közlekedési infrastruktúra jelentős fejlesztését, emellett egy önálló, koncepciót is kidolgoztunk, amely a TóPARK területén koordinálja a gyalogos- és járműforgalmat. Ebben nagy hangsúlyt fektetünk a tömegközlekedés fejlesztésére, és minden esetben a környezettudatos, világszínvonalú technológiákat preferáljuk. Ez az átgondolt, modern koncepció biztosítja a városközpont kiváló megközelíthetőségét. – nyilatkozta az ingatlanszakember.

 
 

2/3

Az autósok több új autópálya lehajtó építésével juthatnak el a városközpontba, amelyek a terület egymástól távol eső pontjain helyezkednek el. Ösztönözni kívánják továbbá az elővárosi tömegközlekedést, ezért P+R parkolók épülnek a terület DK-i részén, közvetlenül a vasúti pályaudvar mellett, így innen vonattal folytathatják útjukat a belvárosba tartók.

 
A15-20 perces járatsűrűség folyamatos, megbízható és kiszámítható közlekedési lehetőséget biztosít. A MÁV-val előrehaladt tárgyalásokat folytatnak ennek megvalósítására. Távlati terveik között szerepel Magyarország első, nemzetközi gyorsvasútjának megépítése is. Ezzel egy időben, a BKV-val is elkezdték az egyeztetést. A buszjáratok jelentős sűrítésével, és a jelenlegi járatok útvonalának módosításával biztosítják a megközelíthetőséget a belvárosból. A buszok többsége környezetbarát, elektromos üzemű, és napelemes rásegítéssel működik majd.

A fejlesztő példáját feltehetően sokaknak kell majd követnie a jövőben, hiszen a légszennyezettség és zsúfoltság lassan élhetetlenné teszi a fővárost, ebből pedig nincs más kiút, mint egy átgondolt, fejlett, a tömegközlekedést jelentősen fejlesztő és integráló, környezettudatos koncepció.

További információ: www.topark.eu/ 

Vélemények (7)
bardóczi
2008.06.20.
07:32

akinek esetleg kétségei volnának, itt a Parlament Palotája (leánykori nevén a Casa Republicii - építette a nagy román diktátor



és a tóparki mása:



gratula!!!!

bardóczi
2008.06.20.
08:20

@bardóczi: szép párhuzam :-) kicsit a Mussolini diktálta Római városrész, az E.U.R. negyed is beköszön itt az ablakon. A befektetői "diktatúra" is a klasszicizáló stílusokra izgul?

anita
2008.06.19.
15:37

amikor megnéztem a honlap nyitóoldalát és a belső "látványterveket", elsőre teljesen elborzadtam és a Causescu által épített bukaresti központ jutott az eszembe, majd elolvastam a "letölthető" (de a másolást már tiltó módon elmentett...haha) 32 oldalas brossúrát, minden világos lett:

"...a történelem során kialakult, Budapestet és az európai nagyvárosokat jellemző századfordulós eklektika követése a meghatározó vezérelv, közkedvelt ismert stílusok preferálásával..."

no ez sok mindent elárul az egész építészeti koncepcióról (ami a letölthető PR anyagból mindössze 3 oldalt tesz ki).

Javaslok a koncepciót kiötlő uraknak egy budapesti sétát (tudják, ott a Tóparktól nem messze található bazi nagy város), különös figyelemmel a századfordulós Budapest építészeti értékeire. El fognak csodálkozni.....

Vajon melyik magyar építésziroda adta a nevét ehhez a "szipiszupi, megatrendi" szörnyűséghez?

zim
2008.06.19.
21:22

@anita: Valóban! Nem csodálom, hogy a házakról nincsenek képek... de tényleg ez kell a népnek??

tewe
2008.06.20.
07:12

@zim: valószínüleg ez kell a népnek, mivel, ha nem kellene, akkor nem érné meg megcsinálni, és a befektető ez esetben máshová tenné a pénzét. Egyszerű kereslet/kínálat. Bár néha a kínálat határozza meg a keresletet ("ez van, ezt kell szeretni", "ez most a menő/tuti"), és azthiszem itt jön be az építészek felelőssége...

barra
2008.06.20.
07:26

@tewe: "Egyszerű kereslet/kínálat."

Nem teljesen, ha így lenne nem állna a projektekben a lakások 40 %-a évekig eladatlanul. A beruházási költség (építési m2 ár) többszöröséért árulják a lakásokat. Az üresen álló lakásokat megfizettetik a vevővel - haszonkulccsal - így minden rendben, lehet felszámolni a projektcéget.

(Beruházói számítások szerint pl. egy irodaépület esetében 30%-os kihasználtság esetében is megtérül a beruházás. A banknak, nem a városnak. Magyarországon ma a bankok tervezik a településeket. És ez nagy probléma.) 

bardóczi
2008.06.20.
08:23

@barra: ez azzal együtt igaz, hogy néha a bankok szigorúbb feltételeket szabnak a zsigerből galambdúcot építeni akaró beruházóak, mint egy szabályozási terv. Volt már rá példa, hogy bank azért nem finaszírozott "lakóparkot", mert túl kicsik voltak a lakások, és jelenleg kínálati piac van, ahol a minőség jobban számít.

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.