| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Helyek/Infrastruktúra

Füvesített pályával épülhet a budai fonódó II. üteme

1/3

A BudaPart CITY irodaház látványterve, a háttérben a Foster + Partners és a Finta Stúdió tervezte MOL-székházzal, az előtérben a Dombóvári úton húzódó új villamosvonallal. Látványterv: BudaPart

Füvesített villamosvonal a meghosszabbított 1-es villamos vonalán, Kelenföldön. Kép: BKK

A beruházás áttekintő rajza. Forrás: Vitézy Dávid Fb-oldal

?>
A BudaPart CITY irodaház látványterve, a háttérben a Foster + Partners és a Finta Stúdió tervezte MOL-székházzal, az előtérben a Dombóvári úton húzódó új villamosvonallal. Látványterv: BudaPart
?>
Füvesített villamosvonal a meghosszabbított 1-es villamos vonalán, Kelenföldön. Kép: BKK
?>
A beruházás áttekintő rajza. Forrás: Vitézy Dávid Fb-oldal
1/3

A BudaPart CITY irodaház látványterve, a háttérben a Foster + Partners és a Finta Stúdió tervezte MOL-székházzal, az előtérben a Dombóvári úton húzódó új villamosvonallal. Látványterv: BudaPart

Füvesített villamosvonal a meghosszabbított 1-es villamos vonalán, Kelenföldön. Kép: BKK

A beruházás áttekintő rajza. Forrás: Vitézy Dávid Fb-oldal

Füvesített pályával épülhet a budai fonódó II. üteme
Helyek/Infrastruktúra

Füvesített pályával épülhet a budai fonódó II. üteme

2020.07.31. 10:57

A Műegyetem rakparton is villamos fut majd: 2020. július 30-án jelent meg a Magyar Közlönyben az a kormányhatározat, ami a budai fonódó második ütemének megvalósítása érdekében a Budapest Fejlesztési Központra bízza a tervezést. A beruházást a 2021-2027-es uniós költségvetés ciklus közlekedésfejlesztési forrásaiból finanszíroznák. 

Az 1460/2020. (VII. 30.) számú kormányhatározat értelmében a 2,8 kilométer hosszú, a közúti forgalomtól elválasztva vezetett, kétvágányú villamosvonal legalább 1200 méter hosszban füves pályával épül majd. A határozat felhívja a figyelmet a meglévő fasorok minél teljesebb megóvására. A Szent Gellért tér – Műegyetem rakpart – Pázmány Péter sétány – Dombóvári út vonalon futó villamospálya tervezését és az építkezést össze kell hangolni a Déli vasúti körgyűrű már zajló munkálataival, illetve a Dombóvári út mellett elkészülő új vasúti megállóhely, a Nádorkert megálló beruházásával. 

A munkák tervezését: a kiviteli tervek és a tenderdokumentáció elkészítését, valamint a  tervek összehangolását a  BKK és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. bevonásával a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. végzi majd.

A beruházás áttekintő rajza. Forrás: Vitézy Dávid Fb-oldal
3/3
A beruházás áttekintő rajza. Forrás: Vitézy Dávid Fb-oldal

"A tervezett vonalhosszabbítás a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány mentén tárja fel az egyetemi negyedet és az Infoparkot, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot nyújt a Kopaszi-gáti közparknak és a mellette épülő új lakó- és irodanegyednek is. Itt átszállási lehetőség jön létre a meglévő 1-es villamos és a közeljövőben kiépülő Nádorkert vasúti megállóhely felé is. Az új vonalszakaszról a Szent Gellért téren kapcsolat nyílna északra a 19-es, 41-es és 56-os vonalak felé, illetve Pestre a 47-es és 49-es vonalak felé is közvetlen összeköttetés. A térség így nem csak vasúti, hanem a villamosok révén mind a négy (egyszer a jövőben 5) metróvonalhoz közvetlen villamoskapcsolatot kaphat. A pontos vonalhálózatról a BKK dönt majd, az előzetes tervek szerint mindkét irányba, a rakparton át Óbudára és a Szabadság hídon át a Deák Ferenc térre is indulna új viszonylat a Műegyetem rakparti ágról" - írja Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

A budai fonódó villamos II. ütemének műszaki tartalma:
- 6 új akadálymentes megállóhely
- 2,8 km új, füvesített, kétvágányú villamospálya
- a Műegyetem előtti felső rakparti szakasz rendezése, a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon korszerű forgalmi rend és városkép kialakítása
- a Déli összekötő vasúti híd alatti járda és kerékpárút kibővítése
- a folytonos rakparti sétány és kerékpárút megtartása
- új átszállási kapcsolat a Déli Körvasútra

A budai fonódó második ütemét nem csak a műegyetem campusának kiszolgálása teszi jelentőssé: a Kopaszi-gát látogatóinak, illetve az épülő BudaPart városnegyed több tízezer használójának is ez jelenthet majd közvetlen tömegközlekedési kapcsolatot a Belváros felé.
 

Nyitókép: A BudaPart CITY irodaház látványterve, a háttérben a Foster + Partners és a Finta Stúdió tervezte MOL-székházzal, az előtérben a Dombóvári úton húzódó új villamosvonallal. Látványterv: BudaPart

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.