Technológia

A Bachl viszi tovább a Nikecell márkanevet

2013.02.01. 12:33

A német tulajdonú Bachl Kft. a Nikecell beolvasztásával a magyar hőszigetelő piac 40 százalékát mondhatja magáénak.

A Magyarországon 10 éve jelen lévő Bachl külső forrás igénybevétele nélkül megvásárolta a „dryvit technológiát” létrehozó Nikecell-t. Az egyesülés utáni cég idei évre 6,8 milliárd forintos forgalmat tervez, ami jelentős növekedés a két cég 2012-es forgalmi adatainak összegéhez képest.

A Nikecell-t eladó Schwenk GmbH teljes profiltisztításon esett át az elmúlt időszakban, az EPS gyár mellett az itthon korábban forgalmazott üveggyapot szigetelés üzletágon is túladtak. Varga András, a Bachl Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a fúzió profiltisztítással is együtt jár, így a Dryvit márkanévhez kötődő vakolatgyártó és -forgalmazó üzletág eladását tervezik és kizárólag a hőszigetelő-anyagokra koncentrálnak.

Az egyesült cégnek jó lehetősége nyílik a gyártási potenciál erősítésére és gazdaságosabb termelési struktúrák megteremtésére is, melyek révén a BACHL-csoport a közép-európai régió vezető hőszigetelőanyag-gyártója lesz.

Kulcskérdés számunkra a stabilitás is – folytatta az ügyvezető. - Ennek jegyében a már ismert és elismert márkákat változatlanul biztosítjuk partnereinknek, és így az építkezőknek is. Ezért a Nikecell név EPS-termékeink márkaneveként továbbra is megmarad, a megszokott minőség garanciáját nyújtva.

Az egyesülés minimális létszám-változással jár csak együtt, a tervek szerint a termelőüzemek megmaradnak; Balatonfűzfő az EPS gyártásért, Tószeg pedig az EPS és PIR termékek gyártásáért lesz felelős, a Dryvit vakolat gyártóüzeme, a dolgozókkal együtt szakmai befektetőhöz kerül tovább.

Lányi András