Márciusban írt ki tervpályázatot a BFK Nonprofit Zrt. a szigetszentmiklósi H6-os HÉV megállójának és környezetének megújítására, melyre 12 pályamű érkezett. A TSPC pályaművének parkolóház épületét a közvetlen közelben található úszóláp formavilága ihlette meg.
A TSPC koncepciójának célja egy olyan közlekedési csomópont és parkolóház kialakítása volt, amely funkcionálisan a kor és a környezet követelményeinek is megfelel. A terv egyszerre rendezi és alakítja a HÉV-vonal környékét. A parkolóház és a köré épült park építészeti kialakítása az állomás közvetlen közelében található úszóláp formavilágát idézi meg. A Ráckevei Duna-ágon található ugyanis Európa második legnagyobb úszóláp-együttese.
A terv kidolgozásánál jelentőséget kapott a Gyári úti József Attila lakótelep elhelyezkedése és közlekedéshálózata. Az 1950-es évek végén épült lakótelep a Csepel Autógyár dolgozóinak készült, meghatározó elrendezésű, szocreál épületegyüttesről van szó. A parkolóház terve a meglévő építészeti környezet tiszteletben tartása mellett kívánja fejleszteni a terület megjelenését.
A parkolóház kialakításál fontos volt, hogy a területen találkozó, különböző közlekedési módok egymástól elkülönített, biztonságos útvonalakon kapjanak helyet, a lehető legkevesebb kereszteződéssel. A tervpályázat során nagy hangsúlyt kapott a biztonságos kerékpárút létrehozása. Szigetszentmiklóson keresztülhalad az EuroVelo kerékpárhálózat, így koncepcionálisan fontos volt ezt az úthálózatot összekötni a városi hálózattal.
Közösségi közlekedés szempontjából a területet a HÉV-vonal és az annak elérését biztosító busz járatok határozzák meg, így az átszállás miatt intenzív gyalogosforgalom alakul ki.
A körforgalom kialakítását kihasználva, a parkolóházhoz vezető bekötőutat autóval mindkét irányból meg lehet közelíteni. A négyemeletes parkolóházat a Gyári út, a Csépi út és az Állomás utca között alakítják ki, mely 100 parkolóhelyet biztosítana. Az épületek telepítéséből adódóan létrejön egy közlekedési csomópont, egy városi rendezvénytér és egy szolgáltatásokkal gazdagított lineáris park. A tér biztosítja a biztonságos gyalogos átjárást a HÉV állomás, a parkoló és a buszmegállók között. Télen jégkorcsolyapálya felállítására, nyáron piac és rendezvények tartására is alkalmas.
A parkolóház kialakításánál célkitűzés volt egy olyan egyszerű, gazdaságos szerkezeti megoldás, amelyet a későbbiekben a HÉV-vonal mentén más helyszíneken is lehet alkalmazni eltérő, a helyi környezeti adottságokra reflektáló homlokzati kialakítással.
A szigetszentmiklósi HÉV-állomásnál a parkolóház zöld homlokzatához a Duna közelsége adta az inspirációt. A tervezők az épületen körbefutó élő növényzet mellé mesterséges, levélformát imitáló homlokzati elemeket álmodtak meg, melyeket az épületszerkezetre applikálható műszaki textillel alakítanák ki. A textilvászon költséghatékonyan oldja meg az épület esővédelmét és árnyékolását, és sötétben mozgalmas fényjátékká varázsolja a parkolóban közlekedő autók világítását. Ez később akár minden HÉV-állomáson alkalmazható lehetne az adott területre jellemző burkolóformát használva.
A parkolóház körüli térrendezés integrálja az állomásépület funkcióit, így a kerékpártárolót, kávézót és büfét is. A park mentén, a magasperonnal párhuzamosan egy áttörésekkel kialakított zöldtető kapott helyet, mely átjárást biztosít a HÉV megálló és a parkolóház körül kialakított park között. Az úszólápra utaló, betonból kiöntött szabad forma finomítja és eltakarja a vasúti töltést. A lápos, folyóparti területek tipikus fa fajtájának, nyárfának olyan változata kerül az új telepítésbe, mely nem okoz tavasszal kellemetlenséget a nyárfavattával. A kertbe ültetett, egyszerű növények a dunai úszóláp természetvédelmi területét idézik fel.
A projektterv célja tehát, hogy a Szigetszentmiklósra látogatókat már az állomásra érkezés pillanatában megragadja a város természetközelisége és emlékezetessé varázsolja a kirándulás élményét.