Tény, hogy az emberek a külső burkolata alapján ítélnek meg egy épületet. Még az elmúlt évek túlfűtött ingatlanpiacán is fontos szerepet játszott és játszik ma is a megjelenés a vásárlási döntésekben – többek között ezért is fontos a homlokzati burkolatok körültekintő megválasztása.
Egy közelmúltban végzett tanulmány szerint a külső problémák láttán az ingatlanvásárlók 49%-a eláll a vételtől. A brit vevők már a világjárvány előtt is rendszeresen arról számoltak be, hogy a leromlott megjelenés komoly akadály volt számukra. Az európai és észak-amerikai ingatlanpiac felpörgésével a tulajdonosok talán úgy érzik, nem annyira fontos a külső, ám ha nem törődnek a ház megjelenésével, komoly pénzektől eshetnek el. Az előbb említett Home Advisor tanulmány kimutatta, hogy a vevők 63%-a hajlandó az eredeti költségvetésénél többet áldozni a tökéletes otthon megvásárlására.
A tulajdonosok számára a homlokzati burkolatok megválasztása nemcsak az aktuális komfortra, hanem a jövőbeni eladási árra is hatással lehet. A vevőknek pedig fontos információ, hogy van jobb megoldás is, mint rögtön felújítással kezdeni a frissen vásárolt ingatlant. Íme, néhány lehetőség, amely választ adhat a vásárlók és a piac kérdéseire:
1. Megjelenés
A szépség szubjektív, de a legtöbb vevő számára igenis fontos a külső megjelenés. A Home Advisor felmérésben a vásárlást akadályozó tényezők közül ezt említették a legtöbben (több mint 40%). A válaszadók 41%-a nem venne olyan házat, amin látszik, hogy nem megfelelően újították fel. Ami a dizájnt illeti, a jó kivitelezés mellett jelentős szerepet játszik a helyes anyagválasztás. A vevők továbbá fontosnak tartják azt is, hogy a homlokzatburkolat ne igényeljen javítást (44%), illetve ne romoljon a minősége az időjárás hatására (46%).
2. Karbantartás
A megjelenés fontosságát magyarázza, miért jut komoly szerep a külső burkolat karbantartásának a döntések során. A tartós külső burkolat azért is fontos, mert a tulajdonosnak nem kell komoly javítást vagy átfestést végeznie, ha szeretné eladni a házat.
3. Komfort
Az elmúlt két év egyik előre nem látható hatása az volt, hogy megváltozott a tulajdonosok és vevők otthonukhoz való viszonya. A dekor és a megjelenés már nem csak a külvilág, például a látogatók, szomszédok és ingatlanközvetítők számára fontos, hiszen a ház egyfajta személyes oázissá is válik az emberek szemében. Egy tervező, Laurence Llewelyn-Bowen így nyilatkozott az EuroNews-nak: „Az emberek kevesebbet találkoznak, otthon maradnak, és az otthon egy komfortos, megnyugtató, biztonságos környezetet jelent számukra." Az építész úgy véli, hogy a következő években egyre fontosabb szempont lesz az otthonosság az épületek és a külső megjelenés tekintetében.
4. Fenntarthatóság
Az ingatlanpiacra begyűrűző másik fontos kulturális kérdés a környezetvédelem. A PwC szerint az európai ingatlanpiac vezető szereplőinek 76%-át foglalkoztatja az ingatlanok fenntarthatósága. Mind a tulajdonosok, mind a vevők szeretnének felelős döntéseket hozni, ám a fenntarthatóság tekintetében gyakran megfeledkeznek a tartósságról. Ez különösen igaz a külső burkolatokra, melyek teljes mértékben ki vannak téve az időjárás és a mindennapok hatásainak. A tartós külső burkolat választása nem csak kevesebb vesződséget jelent a tulajdonos, és szebb megjelenést a vevők számára. Egy ilyen burkolat kisebb fogyasztással, kevesebb javítással és hosszabb élettartammal, ezáltal alacsonyabb amortizációs költséggel is jár.
Ezekre a kérdésekre/problémákra a Pura® NFC megfelelő megoldást ad. Texturált famintázata otthonos megjelenést biztosít, széles dekor- és színválasztékkal, emellett kiemelkedően tartós. Az elektronsugaras beégetésnek köszönhetően teljesen zárt a felülete, így a szennyeződések nem juthatnak be, és maga a felület könnyen tisztítható. Laurence Llewelyn-Bowen építész eleve ezt választotta saját nyaralójához. Próbálja ki Ön is!
A Trespa termékek a Lambda Systeme Kft. központi telephelyén érhetők el. Kérdéseivel forduljon bizalommal szakértő kollégáinkhoz telefonon vagy személyesen!