Az építészeti tudásátadás folyamatának két főszereplője az oktatásban a tanár és a tanítvány. E két fél közös és eredményes munkájának feltétele a kölcsönös megértés, az egyértelmű nyelvezet kialakítása és a személyes gondolkodásmód elfogadása. Csak ezek meglétével alakulhat ki egy olyan interaktív alkotófolyamat, melynek végeredménye az építészeti terv. A mű megszületésében mindketten részt vesznek, viszont a tervezési-alkotási folyamatban betöltött szerepük és eszközeik eltérőek. A tanítás-tanulás különböző szakaszaiban a két fél viszonya folyamatosan változik.
Személyes érdeklődésem középpontjában e két fél interakciója áll. A tervezési-alkotási folyamatban játszott szerepük és eszközeik megismerésével célom, hogy közelebb kerüljek az építészeti tudásátadás feltérképezéséhez.
A teljes fejezet jobb oldalt, a mellékletek közül tölthető le.
Bordás Mónika