"Mit keres a firenzei dóm kupolája egy kávéfőzőn?"
Helyszín: VAM Design Center, 1061 Budapest, Király utca 26.
Időpont: 2007. szeptember 12 - október 12.
Megnyitó: 2007. szeptember 12. 18 óra
A kiállítást megnyitja: őexellenciája Paolo Guido Spinelli, az Olasz Köztársaság budapesti nagykövete és Gianni Braghieri professzor, a Bolognai Egyetem cesenai székhelyű „Aldo Rossi” Építészkar építészeti tanszékének vezetője
Aldo Rossi a XX. század második felének egyik legnevesebb építésze, munkái alapvetően befolyásolták a 70-80-as évek építészetét, nagy hatással voltak a korszak fiatal építészeire. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az a tény, hogy Ekler Dezső az egyik legnevesebb magyar architekt - aki ma már az Alessinek tervez - Rossi hatására szociológiai tanulmányait cserélte fel az építész karra.
Rossi legjelentősebb munkái a '70-es és a '80-as években keletkeztek. A hetvenes évek elején a világban általában még a harmincas évek modernista építészetének egy késői változata működött. Ebbe a modernizmusba emelte be Rossi azt a felfogást, mely szerint a történeti építészetnek a tanulságait is vissza kell hozni a XX. század építészetébe ezzel teremtve meg a posztmodern kiindulási alapjait. Építészeti nyelvének eszközeként pedig a legegyszerűbb geometriai alakokat - kör, háromszög, kúp, kocka - használta. Rossi munkássága fémjelzi ma is az úgynevezett posztmodern építészetet, aminek a kilencvenes évek táján vége lett, ám ő mégis túlélője maradt.
Jelentőségét mi sem mutatja jobban, mint hogy munkásságát 1990-ben, az építészek
Nobel-díjának tartott Pritzker-díjjal jutalmazták.
Rossi azonban nemcsak építész volt, hanem designer is. Építészeti felfogását
ezen munkái is tükrözik. Jelen kiállításon Aldo Rossi színházi tárgyú grafikái és tervei, valamint épületfotói tekinthetőek meg, és bemutatásra kerülnek az Alessi és más formatervező cégek számára készített tárgyai.
forrás: letölthető sajtóanyag