Technológia

Betontechnológiai attrakció Mohácson

2017.04.26. 08:42

A tavalyi év egyik legnagyobb Baranya megyei zöldmezős beruházása a Mohács mellett az Óbuda Építész Stúdió tervei szerint mintegy 20 milliárd forintból megépülő vágóhíd volt. Az eredmény a legkorszerűbb technológiával működő sertés vágó-, csontozó és daraboló üzem, amely betontechnológiai szempontból sem elhanyagolható különlegességgel büszkélkedhet.

A vágóhíd megépítéséhez szükséges transzportbeton-termékek kizárólagos beszállítója a Duna-Dráva Cement Kft. Mohácsi Betonüzeme volt, amely útbetonokat és különböző szerkezeti betonokat, pilléreket, ipari padlókat is készített. Az építés során mindösszesen 30 000 m3 betont használtak fel a kivitelezők - 8 600 tonna cementre, és 60 000 tonna adalékanyagra volt szükség az alapanyag előállításához. CKT-4-es típusú betonból megközelítőleg 6 000 m3-re volt szükség, amely egy zúzottkő alapanyagú, minimális cementadagolással készülő anyag, földnedves konzisztenciájú beton, amelyet útalapként építettek be a munkálatok során. A komplexum területén az utak fokozott terhelésnek vannak kitéve, ezért a felületre aszfaltburkolat helyett CP4/2,7-22-F2 útbeton került, amelyből 7 500 köbméternyit szállított a DDC mohácsi üzeme. Ez a bazaltbeton légbuborékképző adalékszerrel növeli a fagyállóságot és az ellenálló képességet.




A telep ipari padlói C25/30-16/F3 típusú betonból készültek, acélszál erősítéssel, amely a hajszálrepedések kialakulásának megakadályozásában játszik fontos szerepet. Az ipari padlók felcsiszolásával a felület kopásállóságának növelését és egy nagy kopásállósággal rendelkező kéreg képződését segítették elő a beton felső részén, amely így az erőteljesebb igénybevételnek is jobban ellenáll, mindamellett esztétikus hatás érhető el vele. Betontechnológiai szempontból a projekt különlegessége, hogy a speciális betonfelületek kialakítása során olyan betontermékek gyártására is szükség volt, amelyek rendszeresen savval, vérrel, zsírral vagy éppen sóval érintkezve ezek eróziós hatásainak maximális mértékben ellenállnak.




A komplexum építtetője az "MCS" Vágóhíd Zrt., a tervezői munkák az Óbuda Építész Stúdió Kft.-nek, valamint az ATP Innsbruck Planungs GmbH Magyarországi Fióktelepének köszönhetők. A 2015 nyarán kezdődött és 2016. november 30-án átadott projekten olyan kivitelező cégek dolgoztak, mint a Veolia Zrt., a Market Zrt., a Hírös-Róna Zrt., a Hungarian Project Kft., az ok bau Kft. vagy a Moratus Kft. A komplexum Mohács külterületén, a 0145/021 helyrajzi szám alatt tekinthető meg.




Magyar és Hazai Termék védjegyes cement felhasználásával készült minőségi transzportbeton termékeinkért keresse az Önhöz legközelebb eső betonüzemünket!