A badacsonyi Bonvino 48 szobás tematikus hotel belsőépítészeti terveit, valamint élménymarketing-koncepcióját elválaszthatatlan egységben tervezte a Geppetto Belsőépítészeti Iroda. A Bonvino célja a badacsonyi turisztikai kínálat szélesítése a helyi adottságok – egy borrégió, illetve a Balaton közelségének – maximális kihasználásával és tiszteletben tartásával. A beruházó számára egyértelmű volt, hogy a célnak egy borturisztikai tudásközpont, vagyis egy szállodánál több, mélyebb funkcionalitással rendelkező intézmény tud eleget tenni.
„Ha bátrabb lennék, ilyen lenne az otthonom” – ezt a fogyasztói választ reméli a Geppetto koncepciója, amely a stratégiát és üzleti célt hivatott szolgálni. A koncepció szerint a hotel terei a badacsonyi bortermelés különböző aspektusait – terroir (termőföld: bazalt), technológiák (reduktív és oxidatív), borfogyasztás - mutatják be oly természetes, magától értetődő módón, ahogy a Badacsony is hozzátartozik a Balaton északi partjának nyugati traktusához. Ezt a természetességet az élménymarketing alkalmazása teszi lehetővé: míg a hagyományos marketingkommunikáció a fogyasztónak küldött (netán sulykolt) üzenetekre épít, addig az élménymarketing a fogyasztóban élményeket kelt, amelyek sokkal inkább megragadnak és terjednek. Ezek az élmények a Bonvino esetében a recepciónál kezdődő és az épület minden részletében visszaköszönő borspecifikus megoldások, a design kereteit meghaladva például az étterem kínálatára is kiterjedve.
„A belsőépítészet jövője a kommunikációval való spontán egybefonódás – legalábbis a terekre értelmezve a befogadó számára teljesen spontánnak tetsző folyamat ez. Más szóval, a mi értelmezésünkben a belsőépítészet stressz nélküli design, örömteli téralkotás, ami kreatív tereket eredményez kreatív embereknek.” – mondta el Elek Márton, a Geppetto Belsőépítészeti Iroda vezetője. - „A Bonvino az első turisztikai projektünk, nem tudunk elég hálásak lenni a hotel beruházóinak a megbízásért. Reméljük, a vendégek és a szakma visszajelzései igazolják a döntésüket.”
„A Bonvino egy borutazás a recepciótól a wellnessig” – mondta a Bonvino belsőépítészeti projektjét vezető Csap Viktor, a Geppetto belsőépítésze – „Hiszek benne, hogy kíváncsiságot ébreszt interaktív megoldásaival; hogy a közönség értékeli a badacsonyi bazaltra utaló fekete tereket a wellnessben, vagy az olyan részleteket, mint a külön ide tervezett szőnyegminták.”
Az egység tetten érhető úgy az anyaghasználatban, mint a formák, színek és terek kialakításában, egy sor egyedileg, Magyarországon tervezett és gyártott bútorban, tárgyban, textilben egyaránt. Anyaghasználatban a recepción valamint a wellness-részlegben visszaköszön a badacsonyi terroir, vagyis a termőföld a Badacsony emblematikus anyagának, a bazaltnak a burkolatokon történő alkalmazásával. A medencetér és a wellness közösségi terei tudatosan innovatívak a sötét színekkel.
A boroshordók hagyományos alapanyagából, tölgyből készültek az ágyak fejtámaszai, valamint a recepcióspult, illetve egy sor dekorációs elem. Talán természetes, hogy a műanyagokat gyakorlatilag teljesen elkerülték a hotel belsőépítészete során: az ágyneműk, függönyök is természetes anyagokból állnak. A Badacsonyra jellemző levendulamezők színe a szőnyegek színvilágában köszön vissza.
A borkészítés több helyütt elvontan jelenik meg a hotelben. A látszóbeton tudatos alkalmazása a szobák és a konferenciaterem esetében a palackozóüzemek indusztriális sármját idézik – és közben funkcionálisak, hiszen a falat engedik lélegezni, ezáltal komfortot nyújtanak a vendégeknek. A stílusában modernnek illetve rusztikusnak is nevezhető Oxidatív és Reduktív szárnyak berendezése a maguk nyelvén mondják el a borkészítés két alapvető technológiájának jellemzőit. A Geppetto egy sor egyedi tervezésű tárgyat és bútort gyártatott a Bonvino részére, például ágyak, a recepció előtt kárpitos kavics-installáció, a teljes recepció, a borbár bortartó fala, a borbár és az étterem székei, az íróasztallámpák, az állólámpák, az íróasztalok, a farönk székek, a tapéták, a konferencialámpák, és az összes szőnyeg.
A szállodaigazgató, Nagy Miklós elmondta: - „Három fontos szempont vezetett minket a belsőépítészeti kialakítással kapcsolatban. Először is, a belsőépítészet nyelvén is meg kívánjuk szólítani a vendégeinket. Másodszor, a szokványosból kilépő, véleményformálásra sarkalló hotelkoncepciónkhoz nemhogy illeszkedő, de azzal teljesen egységes tereket, formákat és színeket kívánunk nyújtani. Harmadszor, ahogyan a Bonvino a badacsonyi mikrorégió aktívturisztikai, gasztronómiai tudásközpontja, úgy a belsőépítészet is legyen, amennyire lehet, badacsonyi, balatoni és magyar.”
Csap Viktor, a Geppetto Bonvino projektjének felelős tervezője elmondta: - „A Bonvino olyan, mint az otthonod lehetne – ha egy picit bátrabb lennél. Ez a koncepció vezeti végig a vendégeket egy borutazáson, amely a recepciónál kezdődik az általunk kreált borrulettel, a szintén egyedi dugóhúzó-szobakulcson, a közlekedők borkészítést elmesélő falfestményein és szőlőfürtöt idéző szőnyegein át vezet a szobákba, és így tovább… Reméljük, a hotelvendégek is értékelik azt a kivételes, közös alkotó munkát, amelyre a Bonvino menedzsmentje alkalmat adott.”
A Bonvino belsőépítészeti munkáiban részt vettek:
Elek Márton, stúdióvezető
Csap Viktor felelős belsőépítész tervező
Buzogány Ildikó belsőépítész tervező
Piros Panna enterior stylist
Klimes Ákos koncepciótervező
Jakócs Dorottya falfestmények
Réczey Zoltán grafikus
Geréby Zsófi lámpa- és textiltervező