Közélet, hírek

Budapest Design Map – az első hazai design térkép

2013.06.20. 12:30

A 2013. szeptember 27. és október 6. között megrendezésre kerülő Design Hét Budapest tizedik évfordulójának megünneplése jegyében a fesztivál idén számos újdonsággal is jelentkezik, melyek sorában kiemelt helyet foglal el az első alkalommal megjelenő Budapest Design Map

A Magyar Formatervezési Tanács megbízásából összeállított angol nyelvű térkép a főváros design értékeire irányítja a figyelmet, több mint 130, tematikus csoportokba rendezett budapesti design boltról, galériáról és múzeumról nyújt alapinformációkat hagyományos nyomtatott térkép, illetve sokoldalú mobil alkalmazás (Android, iOS) formájában. A letölthető, offline is teljes funkcionalitásában használható Budapest Design Map alkalmazás a várostérképben elhelyezett, és név, tematikus csoport, illetve elhelyezkedés alapján kereshető design pontokról alapinformációkat(cím, nyitva tartás, weboldal, rövid leírás, stb.) és fotókat is tartalmaz.

A praktikus, könnyen áttekinthető, ugyanakkor színes nyomtatott térképet, és az annak alapján készített mobil alkalmazást José Simon grafikus tervezte, az alkalmazásfejlesztést a Locato végezte.

A térkép nyomtatott verziója megtalálható a rajta szereplő design pontokon, köztük a Design Terminálban (Budapest 1051, Erzsébet tér 13.), míg a mobil alkalmazás ingyenesen letölthető az AppStore-ból és a Google Play webáruházból.

DESIGN HÉT BUDAPEST 2013: Metszéspontok


A jubileumi Design Hét Budapest fesztivál védnöke és főszponzora a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, kiemelt szakmai partnere a Magyar Formatervezési Tanács és a Design Terminál, szervezője a HIPAvilon Nonprofit Kft. 2013-ban a fesztivál a kortárs design határátlépéseivel foglalkozik, vagyis azokkal a közös halmazokkal, melyeket a design alkot az építészettel, képzőművészettel, kézművességgel vagy éppen a digitális technológiákkal. A kortárs design több meghatározó külső hatásnak köszönhetően az utóbbi években rendszeresen arra kényszerült, hogy újradefiniálja önmagát és új kifejezésmódokat keressen. A gazdasági válság az olcsóbb termékek iránti igényt növelte meg, a legújabb technológiáknak (például a háromdimenziós nyomtatásnak) köszönhetően ma már gyakorlatilag bárkiből lehet designer, ugyanakkor a szakma képviselői manapság olyan új szempontokat sem hagyhatnak figyelmen kívül, mint a szociális érzékenység vagy az újrafelhasználhatóság. Az utóbbi évek gazdasági, társadalmi és kulturális változásai, valamint a fogyasztói társadalom értékrendjének átalakulása újra előtérbe helyezték a kézműves technológiákat is, melyek eddig éles ellentétben álltak a design hagyományos értelmezésével, vagyis az ipari körülmények között készülő, sorozatgyártott termékek képével.

forrás: sajtóközlemény