23. sorszámú pályamű
szerzői: Roth János
Nagy Márton
Trummer Tamás
Niczki Tamás
Bella Donna Alíz
szakértő: Molnár László
A pályázat nem előzmények nélküli gondolata a teljes Belváros közlekedési rendszerében a Petőfi Sándor utca, Kecskeméti utca vonalában egy új észak–déli tengely kialakítása és villamossal való kihangsúlyozása. A másik nagyon erős gyalogos axis a Madách tértől a Petőfi Sándor utcáig tart. A két tengely találkozásánál a (műemlék) postaközpont lebontásával alakít ki új teret, ami egyben a jelenlegi Városháza bejáratát is teljesen új dimenzióba helyezi. Ennek a térnek a kihangsúlyozása (túlhangsúlyozása!) érdekében lebontja, majd újjáépíti a volt MATÁV épületét, ami által a Szervita templom térbeli elhelyezkedése a nagyarányú átépítés ellenére megoldatlan marad.
Kérdéses továbbá a villamos, mint a Belvárosi utcákon közlekedő közösségi közlekedési eszköz (kötött pálya, nagy zajterhelés).
A rakpartot az Erzsébet és a Szabadság híd között süllyeszti le. Ehhez képest ellentmondás, hogy a terven kijelölt és hangsúlyozott gyalogos levezetések a Duna-partra nem itt, hanem az északi Belvárosban, a már említett Madách-tengely meghosszabbításában vannak. A passzázsok ráfűzése a gyalogos tengelyre példaértékű.
A Madách gyalogostengely túlhangsúlyozása megjelenik a Városháza tömbjének a beépítésében is, és annak nem megengedhető átstrukturálását eredményezi. Az agóra térnek teljesen új, lineáris megfogalmazását jeleníti meg. A lineáris gyalogostengelyre szervezi a tömb új beépítésének térrendszerét is, ami tiszta és jól funkcionáló tereket eredményez. (De a már említett jelentős városházi átalakítás révén!) Ebbe a térrendszerbe szervesen építi be a megtartott Merlin Színházat is. A vele szemben kialakított többszintű tér azonban elveszti kapcsolatát az őt határoló Városházával, ami nem kívánatos. Az építészeti kialakítás is a beépítés átgondoltságát és kiegyensúlyozottságát, nyugodtságát folytatja, a magasság visszaléptetése viszont a valóságban kevéssé érvényesül.